خبرگزاری کار ایران

درجلسه مدیریت بحران؛

ایجاد مخزن ذخیره 5000 متر مکعبی خلیل آباد مصوب شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۰۰۵

​مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:با توجه به چالش ها در سه شهرستان کاشمر، بردسکن و خلیل آباد، در جلسه مدیریت بحران آب که در فرمانداری خلیل آباد برگزار شد، 330میلیارد ریال برای جلوگیری از تنش های آبی در این شهرستانها اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، سید علیرضا طباطبایی، در این جلسه که فرماندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس حضور داشتند، اظهار کرد: در این جلسه اجرای طرح های مجتمع آبرسانی کاریزک و برکال در خلیل آباد، مجتمع آبرسانی در روستاهای درونه و چشمه حاج سلیمان در بردسکن و نیز اجرای طرح های ذخیره ای آب در کاشمر و کوهسرخ از دیگر طرح هایی است که مصوب شد.

طباطبایی لزوم توجه به منابع آبی را یاد آور شد و گفت: با اعتبارات محدود ملی درحال حاضر کشور، نمی توان امیدوار به تکمیل پروژه های آبی در کشور و یا استان بود لذا از میان صدها پروژه نیمه تمام که بعضا از سالهای 90 هنوز باقی  مانده است، طرح های دارای اهمیت مشخص شده که با اجرای و تکمیل این طرح ها امیدواریم بتوانیم تامین آب مورد نیاز را در سطح شهر و روستاها به نتیجه برسانیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: یکی از برنامه های آب و فاضلاب کشور در دوره جدید که ادغام صورت گرفته است ، تعریف سبد پروژه ای طرحها در هر منطقه است که بر این اساس خدمات این شرکت ارائه خواهد شد.

وی کاهش هزینه های بدون برنامه  از آب و فاضلاب کشور را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: درحال حاضر طرح های دارای اولویت و زود به ثمر نشستن آنها اولویت کاری ما در دوره جدید است.

در این جلسه که روسای ادارات آب شهری و روستایی شهرستانهای بردسکن، کاشمر و خلیل آباد شرکت داشتند، محسن عبداللهی، رئیس اداره آبفای شهری بردسکن، در گزارشی گفت: گرمای 50درجه بردسکن می طلبد اعتبارات بیشتری به این شهرستان اختصاص یابد.

وی طول شبکه آبرسانی در این شهرستان را در حوزه شهری، 171 کیلومتر عنوان کرد و گفت: در مجموع علیرغم فعالیت های انجام شده هنوز 30تا 40 درصد نیاز به اصلاح شبکه داریم.

وی قرار گرفتن بردسکن را در روی گسل درونه مورد اشاره قرار داد و افزود: تامین  و تجهیز چاه شماره شش در این منطقه از ضروریات است که مطالعات آن انجام شده است و نیاز به تخصیص اعتباری دارد تا در مدار بهره برداری قرار گیرد.

محسن اولیایی، رئیس اداره آبفای شهری خلیل آباد نیز مشکلات و تنش های آبی دراین شهرستان را یاد آور شد و افزود: با توجه به خدمات آبرسانی در این شهرستان، این شهرستان بصورت مشترک با آبفای روستایی؛ تامین آب چندین روستای شهرستان را بعهده دارد، کمبود و فشار آب مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که نیاز است بصورت ویژه خدمات لازم برای تامین آب مورد نیاز به شهرستان داده شود.

محمد صادقی، مدیر آبفای روستایی بردسکن هم به 92 روستای این شهرستان که بیش از 23 روستا در  عطش آب قرار دارند، اشاره کرد و اظهار داشت: 860کیلومتر طول شبکه آبرسانی روستایی این شهرستان است که دارای 18109 مشترک با تعداد 12331 خانوار است.

وی از قرار دادن 54 درصد جمعیت شهرستان در بحث تامین آب توسط آب روستایی خبر داد و افزود:  18 سال خشکسالی های پی درپی در سطح منطقه امام، مردم را در تامین آب دچار مشکل کرده است.

مدیر آبفای روستایی بردسکن توجه به وسعت 8875 کیلومتری بردسکن را درکنار بحث پراکنده بودن آن در حوزه نگهداری امری ضروری برشمرد.

وی تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مجتمع زیرک آباد و رسیدگی به فرسودگی شبکه ها که هدر رفت اّب را به دنبال دارد، مورد تاکید قرارداد.

حسین اولیایی، مدیر امور آبفای روستایی خلیل آباد نیز در این جلسه مشکلات تامین آب در این شهر را امری ضروری دانست و اظهار کرد: تنها رفع مشکل آب در این شهرستان با ایجاد مخزن ذخیره آبی اتفاق می افتد.

وی نبود مخزن آب در این شهرستان را مورد توجه قرارداد و گفت: با توجه به فصل گرما تامین آب شرب مردم از مشکلات است لذا با توجه به اینکه اکثرا در روستاهای این شهرستان دامداری های کوچک و بزرگ ایجاد شده است، تامین آب دامداری ها هم امری مهم ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز