خبرگزاری کار ایران

فرماندار صومعه سرا خبر داد ؛

اعزام قایق برای کمک رسانی به روستاهای محاصره شده در آب / 190 واحد مسکونی در 26 روستای صومعه سرا آسیب دید

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۷۹۴

فرماندار صومعه سرا از محاصره آب در برخی روستاهای شهرستان خبر داد که با اعزام قایق روند کمک رسانی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا از صومعه‌سرا، علی فتح‌اللهی در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان صومعه‌سرا که  امروز در محل فرمانداری برگزار شد گفت: با توجه به سیلاب هفته گذشته برخی گلوگاه‌ها و نقاط بحران‌خیز شناسایی شد که با اقدامات انجام شده از حجم سیلاب در آن مناطق کاسته شد.

وی دلایل اصلی افزایش خسارت و بروز سیلاب و طغیان رودخانه ها در بارندگی‌های شدید را این‌طور تشریح کرد: اختلاف سطح جاده ضیابر با زمینهای اطراف، عدم ظرفیت آبروها و کانال‌های تعبیه شده در مسیر جاده، طراز منفی خانه‌ها نسبت به جاده‌های اصلی و فرعی،رعایت نکردن حریم رودخانه ها توسط افراد، حجم زیاد زباله‌های ریخته شده در رودخانه‌ها که موجب مسدود کردن معابر آب رو و گلوگاه ها شد.

فرماندار صومعه سرا از بازدید بیش از ۱۲ نقطه بحرانی شهرستان در بامداد امروز خبر داد و افزود: اعضای کمیته بحران هرچه در توان داشتند به میدان آوردند که این شایسته تقدیر است.

فتح اللهی با بیان اینکه حجم این بارندگی از بارندگی هفته گذشته بیشتر بوده تصریح کرد اگر تجهیزات و ماشین آلات ما کامل تازه و به‌روز تر باشد می‌توان میزان خسارت را کاهش داد.

وی از محاصره آب در برخی روستاهای شهرستان خبر داد که با اعزام قایق روند کمک رسانی در حال انجام است و خاطر نشان کرد: بیشترین مشکل در دهستان تنیان رخ داده که هم رانش جاده و هم حجم آبگرفتگی زیاد و هم قطع شدن راه ارتباطی را تاکنون داشته است.

به گفته فرماندار صومعه‌سرا در شهر‌ها نیز آبگرفتگی و پس‌زدن آب از فاضلاب‌ها وجود دارد که هم اکنون عوامل مربوطه در حال عملیات هستند.

وی افزود؛ لایروبی رودخانه سیاه درویشان به کمک ما آمد و موجب جلوگیری از آبگرفتگی این روستا شد و حال آنکه همین لایروبی در زمان خود با مشکلات و موانع بسیاری انجام شده بود.

  تا این لحظه ۲۶ روستا در سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک دچار سیلاب شده که حدودا ۱۹۰ واحد مسکونی را مورد آسیب قرار داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز