خبرگزاری کار ایران

در حاشیه سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی؛

وزیر نفت از شرکت پمپ‌های بزرگ و توربین آبی پتکو بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۶۹۹

در حاشیه سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی؛ وزیر نفت و هیئت همراه از شرکت پمپ های بزرگ و توربین آبی (پتکو ) بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، در این بازدید زنگنه و هیئت همراه از بخش‌های مختلف این واحد تولیدی بازدید و مدیران این شرکت  توضیحات لازم را در مورد فرایندهای مختلف تولیدی ارایه کردند.

بر اساس این گزارش: این واحد تولیدی بزرگترین آزمایشگاه تست انواع پمپ‌های بزرگ را در اختیار دارد و در این حوزه به واحدهای تولیدی دیگر کشور نیز خدمات فنی و مهندسی ارایه می کند. همچنین واحد فنی و مهندسی این شرکت دانش و تکنولوژی طراحی و مهندسی انواع پمپ و توربین‌های مورد استفاده در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و آب را در اختیار دارد.  شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی که به نام پتکو شناخته می‌شود، یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ گروه صنعتی سدید است. فعالیت پتکو از زمان تأسیس تاکنون بیانگر این حقیقت است که افزایش کیفیت و تنوع محصولات شامل انواع توربین‌های آبی و پمپ‌های گریز از مرکز با هدف توسعه صنایع نفت، گاز، آب، پتروشیمی،‌ سیمان، ‌فولاد و... سرلوحه ‌اقدامات این شرکت قرار دارد و در این مسیر متخصصان و فعالان این واحد تولیدی تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا شرکت‌های بزرگی چون شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی صنایع شیمیایی و... برای تامین خواسته‌های خود نیاز به واردات از خارج کشور نداشته باشند.

به گفته تجریشی، مدیر عامل این شرکت، پتکو در زمینه فعالیت‌‌های متنوع خود تاکنون پروژه‌های متعددی را با موفقیت انجام داده است که از جمله‌مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده  به مواردی مانند ساخت ۲۳ دستگاه الکتروپمپ افقی دومکشه آب کولینگ مجتمع پتروشیمی‌مارون هر کدام با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۷۲ متر، ساخت ۱۰ دستگاه الکتروپمپ افقی دومکشه آب کولینگ مجتمع پتروشیمی‌ ایلام با ظرفیت ۴۱۸۵ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۴۵ متر، ساخت ۹ دستگاه الکتروپمپ افقی دومکشه آب کولینگ مجتمع پتروشیمی ‌اروند با ظرفیت ۴۶۰۰ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۶۰ متر، ساخت ۴ دستگاه الکتروپمپ افقی دومکشه آب کولینگ مجتمع پتروشیمی ‌زاگرس از جنس Ni-Resist با ظرفیت۴۸۰۰ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۴۵ متر، ساخت دو دستگاه پمپ عمودی آب دریا برای مجتمع پتروشیمی ‌رازی از جنس Ni-Resist با ظرفیت ۵۰۰, ۷ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۴۴ متر به وزن کلی ۲۷ تن، ساخت ۸ دستگاه الکتروپمپ عمودی ملخی آب دریا به ظرفیت ۸۰۰, ۱۰ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۷ متر برای شرکت صدرا و ۸ دستگاه الکتروپمپ افقی دومکشه شورابه از جنس Ni-Resist برای طرح اکتشاف و تجهیز ذخایر پتاس با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۱۰۵ متر، ساخت ۳۴ دستگاه توربو الکتروپمپ برج‌های خنک‌کن نیروگاه‌‌های سیکل ترکیبی برای شرکت مپنا با ظرفیت ۰۰۰ ,۱۰ تا ۰۰۰, ۲۰ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۲۷ تا ۳۷ متر، اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان به ساخت یک دستگاه الکتروپمپ‌افقی دومکشه آب کولینگ پتروشیمی‌فجر با دبی ۳۸۰۰ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۵۶ متر، ساخت سه دستگاه الکتروپمپ افقی دومکشه آب با دبی ۲۳۵۰ متر مکعب بر ساعت و دبی ۵۰ متر به کارفرمایی شرکت کالای پتروشیمی، ساخت ۴ دستگاه الکتروپمپ خط لوله آبرسانی به اصفهان به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، ساخت ۹۶ پکیح آتش‌نشانی (دیزل پمپ و الکتروپمپ) با تحت استاندارد NFPA ۲۰ برای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با ظرفیت ۳۰۰ و ۴۰۰ متر مکعب بر ساعت و ارتفاع ۱۲۰ متر، ساخت ۱۴ دستگاه پمپ آتش‌نشانی تحت استاندارد NFPA ۲۰ جهت پروژه انتقال فرآورده‌های نفتی از بندرعباس به اصفهان، ساخت ۵۷ دستگاه پمپ پروسس و ۲ دستگاه پمپ آتش‌نشانی برای پالایشگاه شازند اراک، ساخت ۵۲ دستگاه پمپ پروسس برای پالایش نفت لاوان، ساخت ۱۳۰ دستگاه پمپ‌های پروسس تحت استاندارد ۶۱۰API برای شرکت کالای نفت تهران، ساخت و تامین ۶۰ عدد پمپ سانتریفوژ و تزریق فرآیندی برای پروژه مهندسی تطبیقی پالایشگاه تهران، ساخت ۱۱ دستگاه الکتروپمپ سانتریفوژ عمودی (تیپ VS۴) جهت پروژه انتقال فرآورده‌‌های نفتی از بندعباس به اصفهان، ساخت ۸ دستگاه پمپ عمودی در خط (تیپ OH۳ استاندارد API۶۱۰) به کارفرمایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ساخت پمپ‌های فرآیندی مطابق استاندارد API۶۱۰ بامتریال Duplex و Super Duplex جهت طرح‌های نمک‌زدایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از جمله در سایت‌های کرنج پارسی، لب سفید، گچساران ۳، مسجد سلیمان، هفت گل و بی‌بی حکیمه، طراحی و ساخت ۴۰۰ پمپ برای پالایشگاه ستاره خلیج فارس و... اشاره کرد.

تجریشی اظهار کرد: در حوزه انتقال تکنولوژی از شرکت‌ها و موسسات معتبر بین‌المللی ، موفق به خرید دانش فنی ساخت پمپ‌های فرآیندی، آبی و آتش‌نشانی مطابق استاندارد‌های NFPA,ISO,API شده ایم و از دیگر شرکت‌های معتبر اروپایی، خرید دانش فنی ساخت توربین‌های آبی با ظرفیت کوچک و متوسط ، عقد تفاهم‌نامه‌ها و موافقت ‌نامه‌‌های همکاری با شرکت‌‌های معتبر بین‌المللی اروپای غربی به ویژه جهت پمپ‌‌های فرآیندی، بویلر فید پمپ‌ها و پمپ‌های با ظرفیت بالا تا ۲۰ هزار متر مکعب بر ساعت انجام شده است.این واحد تولیدی با تکیه برتوان طراحی و ساخت انواع پمپ های بزرگ و توربین آبی می تواند نقش قابل توجهی در تامین نیازهای کشور به این محصول استراتژیک و خودکفایی کشور در زمان تحریم و قطع واردات داشته باشد.

وی همچنین در مورد  برنامه های آتی این شرکت به منظور  مشارکت در پروژه های طرح توسعه پالایشگاه ابادان، طرح توسعه پالایشگاه اصفهان، خط لوله ابادان ماهشهر، خط لوله سبزاب ری و خط لوله گوره جاسک خبرداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز