خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

سیاست‌های کلان کشور و نفت محل دخالت بی‌خبران نیست

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۷۲۱

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: در شرایطی که تحریم مزاحمت‌هایی برای همه فعالیت‌های کشور بوجود آورده، مباحث مربوط به فروش نفت ضرورتا سیاست‌های کلان ملی است، باید اطلاعات آن حفظ شود و مراقب بود کسی از آن سوء استفاده نکند.

رضا پدیدار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اظهار نظرهایی در انتقاد از عملکرد وزارت نفت و یا انتشار برخی اخبار در زمینه نحوه دور زدن تحریم‌ها اظهار داشت: واقعیت امروز کشور این است که تحلیل سیاسی در تمام فرایندهای اقتصاد کشور وارد شده است و وقتی سیاست وارد اقتصاد می‌شود صرفا عواملی که در زمینه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی کار می‌کنند، تحت تاثیر قرار می‌گیرند، قطعا ما پارامترهای سیاسی را متوجه نمی‌شویم، سیاست پیش زمینه‌هایی دارد که ما بی‌خبریم و هر کس که تبحری ندارد نباید ورود کند.

وی افزود: در شرایطی که کشور در تحریم قرار گرفته و مزاحمت‌هایی برای همه فعالیت‌های کشور اعم از اقتصادی و اجتماعی بوجود آورده، آن بخشی که تاثیر مستقیم در اقتصاد دارد محدودیت‌های مبادلات پولی و تجاری است که همه از آن مطلع هستند. در این چارچوب دولت سیاست‌هایی مصوب کرده و در اختیار وزارت نفت گذاشته که قائدتا برای همگان نیست و همه نباید دخالت کنند.  

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه آن بخش از اقتصاد که ارتباط مستقیم به سیاست‌های کلان کشور دارد محل اظهار نظر همگان نیست، گفت: در هر حال اکنون برای اقتصاد کشور محدودیت‌هایی بوجود آمده اما در کنار آن راه‌های فرعی زیادی هم در همه زمینه‌ها وجود دارد. ایران در زمینه صادرات نفت شاخص است، ما در مرکز بیضی انرژی جهان هستیم، در شمال کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و کشورهای اقماری CIS، در جنوب، کشورهای عربی خلیج فارس و سمت چپ و راست ما هم منابع نفتی وجود دارد بنابراین به نوعی ایران در یک جایگاه استراتژیک قرار گرفته که تمام محدودیت‌ها نمی‌تواند عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: قطعا در داخل کشور مسئولین بر اساس تشخیصی که می‌دهند و راه‌هایی که می‌توانند پیدا کنند، اقتصاد کشور را از بن بست نجات می‌دهند. استفاده از بخش خصوصی و بورس انرژی با لحاظ کردن فرم‌هایی که ما را همچون گذشته درگیر نکند، یکی از پارمترها است و در رفع عارضه‌های بین المللی ناشی از عدم تبادل اقتصاد نفت به ما کمک می‌کند.

پدیدار یادآور شد: ولی اینکه وزیر نفت چه سیاست و رویکردی دارد قطعا نباید بنده بدانم چون نه در وزارت نفت کار می‌کنم و نه خروجی وزارت نفت در اختیار من قرار می‌گیرد. اینها ضرورتا سیاست‌های کلان ملی است، باید هم حفظ شود و باید هم از آنها مراقبت شود که کسی سوء استفاده نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز