خبرگزاری کار ایران

نوبخت خبر داد:

تکمیل خط ریلی چابهار - زاهدان تا پایان سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۳۷۶

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور از تکمیل خط ریلی چابهار- زاهدان تا پایان سال آینده یا اوایل سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از قطعه هفت خط راه‌آهن خاش - زاهدان به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تکمیل این طرح، تنها بندر اقیانوسی کشور را به کریدور جنوب به شمال و کریدور شرق به غرب کشور متصل می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این طرح با احتساب ایستگاه‌های بین راهی، ۷۳۰ کیلومتر است که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و بقیه آن از بودجه عمرانی امسال تامین می‌شود.

وی ادامه داد: برای اینکه این طرح تا پایان سال آینده و حداکثر اوایل سال ۱۴۰۰ آماده شود، با قرارگاه خاتم‌الانبیاء توافقاتی انجام شده است. اگر زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ترانزیت کالا در بندر چابهار فراهم شود کشور می‌تواند از طریق این بندر به صورت مستقیم کالاهای صادراتی را به اقیانوس و کالاهای وارداتی را از اقیانوس به کشور وارد کند. چابهار می تواند در کریدور جنوب به شمال و شرق قرار گیرد و از آنجاییکه این بندر در تحریم قرار ندارد باید از این فرصت طلایی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

نوبخت متذکر شد: خط آهن چابهار - سرخس از پروژه‌های بسیار مهم کشور است که از چابهار به زاهدان و از زاهدان به شبکه سراسری متصل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز