خبرگزاری کار ایران

نیوزویک گزارش داد؛

دست و پا زدن آمریکا برای حضور آلمان در طرح امنیت خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۸۰۶

نیوزویک در گزارشی به تلاش آمریکا برای حضور آلمان در طرح امنیت خلیج فارس پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، ایالات متحده رسما از آلمان درخواست کرده که در پی بروز تنش‌هایی با ایران، به ائتلافی متشکل از انگلیس و فرانسه که با هدف تامین امنیت در آب‌های استراتژیک خلیج فارس طراحی شده، بپیوندد.

این در حالی است که ایران به تازگی همکاری‌های نظامی خود را با روسیه را افزایش داده است و قراردادهایی در این زمینه با روسیه منعقد کرده است. ایران و روسیه همکاری خود را گسترش داده‌اند. از سوی دیگر آلمان و فرانسه و انگلستان از اعضای باقی‌مانده در برجام هستند که پس از خروج آمریکا از برجام، تلاش زیادی را برای نجات این توافق به کار می‌گیرند. 

سخنگوی سفارت آمریکا در برلین اظهار داشت که دولت دونالد ترامپ «به طور رسمی از آلمان خواسته است که به فرانسه و انگلیس بپیوندند تا به تأمین امنیت تنگه هرمز و مبارزه با تجاوز ایران کمک کند.»

وی در ادامه افزود: اما سوال ما این است که این امنیت باید توسط چه کسی برقرار شود. باید از اقداماتی که تنش‌ها را افزایش می‌دهد خودداری کرد. 

آلمان و فرانسه و انگلستان تاکنون رویکرد دیپلماتیکی را برای حل تنش‌ها در خلیج فارس انتخاب کرده‌اند. اما توقیف نفتکش‌ها در خلیج فارس شرایط را پیچیده کرده است. در این میان آمریکا در تلاش است که کشورهای مختلف را برای یک ائتلاف در خلیج فارس همراه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز