خبرگزاری کار ایران

نشتال اینترست:

نیروی دریایی ضعیف انگلستان توان مقابله با اقدامات نظامی احتمالی ایران در خلیج فارس را ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۵۰

نشتال اینترست در گزارشی به ضعف نیروی دریایی انگلستان پرداخت و نوشت: انگلستان تا حدی ضعیف شده است که این روزها توان دفاعی در مقابل اقدامات نظامی احتمالی ایران در خلیج فارس را ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، در گذشته‌های دور انگلستان نیروی دریایی شگفت‌انگیزی داشت. ناوهای جنگی آن کشور، شجاع و غیرقابل توصیف بودند. ناوگان دریایی بریتانیا باعث کسب اطمینان و تضمین تامین منافع ملی بریتانیا می‌شدند.

اما به مرور زمان این محبوبیت و این توان نظامی کاهش یافت. در اوایل دهه ۸۰ میلادی، پس از نخست‌وزیری «مارگارت تاچر»، نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا شصت و چهار ناوگان جنگی و شانزده زیردریایی را در آب‌های مختلف مستقر کرده بود.

امروز ناوگان دریایی بریتانیا تنها به ۱۹ ناوگان جنگی سطحی حاضر در آب کاهش پیدا کرده است که تنها ۱۰ زیردریایی در آب فعال دارد. این کاهش نیروهای انگلیسی نتیجه عدم سرمایه‌گذاری درست و متناوب در نیروهای دفاعی انگلستان است.

این کاهش سرمایه‌گذاری به  این معنی است که انگلستان تا حدی ضعیف شده است که این روزها توان دفاعی در مقابل اقدامات نظامی احتمالی ایران در خلیج فارس را ندارد.  

این در حالی است که در چهل سال گذشته، ایران قدرت نظامی خود را سامان‌دهی کرده و حتی توانسته است آزمایش‌های موشکی خود را ادامه داده و توان خود را تقویت کند.

در چند روز گذشته تنش در خلیج فارس بالا رفته است و ایران در واکنش به توقیف نفتکش ایرانی توسط بریتانیا، نفتکش انگلستان را توقیف کرده است.

این در حالی است که انگلستان توان مقابله با قدرت نظامی ایران را نداد. از سوی دیگر  آمریکا نیز می‌داند این تنش‌ها برای انتقال نفت در خلیج فارس می‌تواند خطرناک باشد. ایران هر روز سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه دفاعی و نظامی خود کرده و اکنون قدرتمندتر شده است.

بریتانیا اعلام کرده است که می‌خواهد  علاوه بر ناو دوم، ناو جنگی سومی را نیز به منطقه اعزام کند و نفتکش‌هایش را اسکورت کند. با توجه به قدرت نظامی پایین انگلیس افزایش و حتی حفظ سطح فعالیت نظامی دریایی بریتانیا کار بسیار دشواری است.

این در حالی است که کشورهای اروپایی نگران این تنش‌ها بوده و به دنبال یافتن راهی برای جلوگیری از درگیری نظامی و کاهش تنش‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز