خبرگزاری کار ایران

«سی‌ان‌ان» گزارش داد:

مذاکرات اقتصادی چین و آمریکا از سر گرفته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۹۳۱

آمریکا نزدیک به ۴۵ درصد از پوشاک و ۷۵ درصد از کفش خود را از چین وارد می‌کند که اعمال تعرفه می‌تواند صدمه زیادی به مصرف کنندگان بزند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، ایالات متحده و چین پس از آخرین دیدار رسمی خود در نشست سران کشورهای گروه ۲۰ و توافق بر سر آتش‌بس اقتصادی تا دور جدید گفت‌وگوها، طی روزهای آینده مذاکرات خود را از سر خواهند گرفت.

اقدام شرکت هوآوی که واشنگتن آن را نقض تحریم‌های آمریکا علیه کره‌شمالی می‌داند، در صدر موضوع‌های خبری امروز -دوشنبه- در ارتباط با روابط دو کشور است.

این شرکت در هفته گذشته نیز در تصمیمی شمار زیادی از کارمندان خود در آمریکا را تعدیل نیرو کرد که باعث انتقاد ضمنی مسئولان آمریکا نیز شد.

مساله‌ای که هوآوی را در میان این بحث‌های اقتصادی مهم می‌کند این است که این شرکت بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی جهان است و حضور یا عدم حضور آن در بازار آمریکا تاثیر عمیقی بر اقتصاد فناوری محور آمریکا خواهد گذاشت.

گزارش اخیر واشنگتن‌پست مبنی بر اقدام هوآوی به منظور ایجاد شبکه مخابراتی برای کره‌شمالی می‌تواند مواد لازم برای ادامه اتهامات آمریکا علیه این شرکت را فراهم کند.

آنچه که مذاکرات چین و آمریکا را مهم می‌کند این است که چین و آمریکا به واسطه جنگ اقتصادی هر دو با بحران‌های اقتصادی ناشی از این مساله مواجه بوده‌اند.

آمریکا پیش از اجلاس گروه ۲۰ اعلام کرده بود که در صورت عدم توافق با چین بر ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر کالای چینی تعرفه ۲۵ درصدی خواهد بست.

آمریکا نزدیک به ۴۵ درصد از پوشاک و ۷۵ درصد از کفش خود را از چین وارد می‌کند که اعمال تعرفه می‌تواند صدمه زیادی به مصرف‌کنندگان بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز