خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

اتحادیه اروپا برای آمریکا از چین خطرناک‌تر است

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۰۲۵

رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفت که اتحادیه اروپا برای آمریکا از چین خطرناک‌تر است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، به‌رغم کاهش تنش‌ها میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر، کینه‌توزی‌های ترامپ علیه این اتحادیه پایان نیافته است.

دونالد ترامپ در اظهارنظری گفته است:‌ «آنها با اقتصادشان می‌خواهند ما را از بین ببرند و ما با سلاح‌هایمان از آنها حمایت می‌کنیم.»

وی ادامه داد:‌ «اکثر آمریکایی‌ها از اتحادیه اروپا آمده‌اند. ممکن است با خودمان بگوییم این چقدر خوب است. ولی آنها با اقتصادشان در حال نابود کردن ما هستند در حالی که ما با ناتو از آنها حمایت می‌کنیم».

ترامپ اتحادیه اروپا را به عدم انجام تعهداتش در قبال آمریکا متهم کرده است و همینطور گفته است که کشورهای اتحادیه اروپا برای خدماتی که آمریکا به آنها می‌دهد، باید ۱۰۰ میلیارد دلار پرداخت کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا، آلمان را بزرگ‌ترین فرارکننده از پرداخت سهم دفاعی خود خواند. وی در این مورد گفت: « آلمان حتی سهم دو درصدی بودجه ناتو را نمی‌پردازد و تنها یک درصد پرداخت می‌کند. در صورتی که سهم آمریکا چهار و سه دهم درصد است.»

وی با کنایه ادامه داد: « آنگلا لطفا پول را پرداخت کن، آنگلا لطفا پول را پرداخت کن».

 ترامپ همینطور اضافه کرد: «چین نه تنها میلیاردها دلار مبلغ تعرفه ها را پرداخت نمی‌کند بلکه می‌خواهد یک توافق بد با ما انجام دهد».

جنگ تجاری چین و آمریکا در حالی ادامه دارد که اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تعرفه بر ۳۵ میلیارد یورو از کالاهای وارداتی از آمریکاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز