خبرگزاری کار ایران

محمدی در نطق میان دستور:

چرا باید هزینه سنگین پرونده مفاسد اقتصادی از جیب مردم پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۹۱۹

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید هزینه سنگین پرونده مفاسد اقتصادی از جیب مردم پرداخت شود و بار آن به دوش بیت المال بیفتد؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، داود محمدی در جلسه علنی صبح امروز (دو‌شنبه، ۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستورخود گفت: همکاران گرامی در ابتدا از اینکه برای چهارمین سال متوالی مسئولیت خطیر ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را به اینجانب سپردید، کمال تقدیر و تشکر را دارم. قطعاً رأی بیش از ۹۰ درصدی نمایندگان و امنای ملت موجب سنگینی بار مسئولیت اینجانب شده و تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت تا به دور از تنش‌ها و جار و جنجال های سیاسی و تبلیغاتی در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی و تقویت بُعد نظارتی مجلس شورای اسلامی اقدام کنم.

نماینده مردم قزوین، افزود: در گام دوم انقلاب اعتماد به جوانان و توان داخلی بار دیگر برکت خود را نشان داد و سرنگونی پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی توسط غیور مردان سپاه و نیروهای مسلح و اقدام به هنگام و هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان به وضوح مشخص کرد که ملت ایران زندگی عزتمندانه چهل سال استقامت را برگزیده است و ملت ایران با این عملکرد دنیا را در مقابل عظمت خود به تعظیم وا داشت.

وی ادامه داد: اکنون محرز است اگر اقدام و حرکت نابخردانه ای علیه ایران اسلامی شروع شود قطعا آغازگران تمام کننده آن نخواهند بود و مردم ما ملتی نیستند که زورگویی و تهدید را بی جواب باقی گذارند.امروز کشور ما در اوج برخورداری از سرمایه های عظیم مادی و معنوی قرار دارد و این انصاف و مروت نیست مردمی که هشت سال در مقابل تمام دنیا با قامتی استوار ایستادند و جوانان خود را تقدیم این آب و خاک کردند اکنون زیر بار فشار اقتصادی قامتشان خمیده شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد امروز چه شده است که اصل خدمت به مردم تحت الشعاع سیاست بازی ها قرار گرفته؟ مگر شعار انقلاب ما مقاومت و ایستادگی نبود؟ اگر اقتصاد مقاومتی مظلوم واقع نمی شد، به استعدادها و مواهب بی نظیر خدادای داخل کشور و برون نگری بر مبنای ظرفیت‌ها توجه می شد، اگر روحیه بسیجی و انقلابی و پاک دستی جایگزین اشرافی گری و تجمل گرایی نمی شد آیا امروز حوزه اقتصادی نقطه ضعفی داشت که این چنین کلاف زندگی مردم در هم پیچیده شود و روزگار آنها را تیره و تار سازد؟

وی افزود: سوال اساسی امروز مردم این است که وقتی همت جوانان در دفاع از ملک و مملکت این چنین امیدبخش و عزت آفرین است که دنیا را یارای مقابله با ما نیست، چگونه است که در داخل برای حل ساده ترین مسائل اقتصادی چاره اندیشی نمی‌شود؟ چرا مدیران ما با این همه سابقه اجرایی روی کاغذ و برخورداری از حلقه های متراکم مشاوران و معاونان، توانایی برنامه ریزی برای ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در جامعه را ندارند؟

محمدی بیان کرد: چرا نتیجه برگزاری صدها همایش و سمینار به جای تقویت اصل ۴۴ به میدانی برای تبدیل خصوصی سازی به خصوصی بازی تبدیل شده است؟ مگر قرار نبود اقتصاد ما به سمت اتاق شیشه ای رود، پس چه شد که از هزار دالان تودرتو سردرآورد تا در پیچ و خم‌های آن رانت، فساد و ویژه خواری خود را پنهان سازد؟ چرا باید هزینه سنگین پرونده مفاسد اقتصادی از جیب مردم پرداخت شود و بار آن به دوش بیت المال بیفتد؟ چرا به جای اولویت بخشی به حل مشکلات طاقت فرسای اقتصادی و معیشتی مردم و چاره اندیشی برای اشتغال جوانان و تحصیل کردگان، حل معضلات بانکی و خسارت های کشاورزان و سیل دیدگان، عدم پرداخت حقوق کارگران، مشکلات صنفی فرهنگیان و بازنشستگان و کسبه و اصناف، اولویت امروز عده‌ای در استان مهره چینی برای مهندسی انتخابات پیش رو است؟ اگر چه مردم فهیم استان، خادمان خود را می شناسند و بارها نشان داده اند که این ترفندها راه به جایی نخواهد برد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: جناب آقای جهانگیری؛ در استان قزوین به صورت افراطی از نام جنابعالی در عزل و نصب ها سوءاستفاده می شود که بی شک شما از آن بی اطلاع هستید، تقاضا میکنم نسبت به بررسی این موضوع اقدام فوری و برخورد جدی به عمل آورید.

وی بیان کرد: جناب آقای استاندار؛ شما که مجرب هستید، نباید تسلیم فشارها و امر و نهی های غیرمسئولانه از ناحیه هر فرد و گروهی شوید. از شما می خواهم در مقابل زیاده خواهان بایستید و تمامیت خواهان را -هر که باشند- به مردم معرفی کنید و از درخواست های غیرمنطقی و نامعقول آنان با مردم سخن بگویید.

محمدی تصریح کرد: اینجانب برای جلوگیری از تنش و دوری از حاشیه ها و پرداختن به مسائل اساسی استان و رفع مشکلات مردم از کنار ناملایمات با سکوت و نجابت عبور کردم و اکنون می بینم که این روش به جای شرمندگی این افراد، موجب گستاخی آنها شده است و بی تردید اگر این رویه غلط متوقف نشود، با ذکر اسامی و مصادیق، پرده از اقدامات آنها برمی دارم تا سیه روی شود آنکه در او غش باشد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قوه مقننه اظهار کرد: نمایندگان ملت، شرایط اقتصادی امروز ثمره بی اعتمادی به جوانان و تسری روحیه راحت طلبی، تسلیم شدن تعداد معدودی از مسئولان است که در اتاق های مجلل خود نشسته اند و خود را به خواب زده و به مسئولیت به عنوان طعمه ای چرب و نرم می نگرند! که نتیجه آن از بین رفتن سرمایه های اجتماعی و ایجاد روحیه بی اعتمادی در مردم است، در حالی که هر جا مدیران پاکدست و توانمند در رأس امور قرار گرفتند، نتیجه عملکرد آنها منتهی به بازگشت اعتماد عمومی شده است که نمونه هایی از آن در شروع به کار ریاست محترم قوه قضائیه که موجب تغییر نگاه مثبت مردم گردیده است را می بینیم.

وی گفت: بی تردید مشکلات اقتصادی داخلی به راحتی قابل حل است، اگر نگاهمان به جوانان، توان داخلی باشد، به کارگران، کشاورزان، معلمان، کسبه، اصناف، بازاریان و... اعتماد کنیم و آنها را سرداران جنگ اقتصادی امروز بدانیم و امیدمان را از تلطیف نگاه بیگانگان برداریم و تولید را به معنای واقعی کلمه و به دور از لق لقه زبان حمایت کنیم، مردم تحمل می کنند، اگر ببینند با صبر و بردباری آنها، فضا برای اختلاس گران، آقازاده ها، رانت خواران و فاسدان باز نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس افزود: آنچه امروز نظام ما را تهدید می کند نه ترامپ است، نه تحریم و نه حمله نظامی، بلکه کاهش حساسیت برخی مسئولان نسبت به فساد و از بین رفتن قبح آن و لطمه دیدن اعتماد مردم صبور و وفادار است. باید دارایی مسئولان و وابستگان قبل و پس از مسئولیت در منظر مردم قرار گیرد تا اعتماد آسیب دیده آنها بازسازی گردد. باید با برخورد قاطعه و بی اغماض با عده ای معدود در هر پست و مقامی، نگذاریم زحمات بخش عظیمی از مسئولان خدوم و زحمتکش که در عرصه خدمت رسانی به مردم سر از پای نمی شناسند به هدر رود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه حل نهایی پرهیز از کشمکش های بی ثمر داخلی و وفاق و انسجام قوای سه گانه با محوریت ولایت و عزم جدی و جهادی برای رونق تولید و مقابله با فساد و تبعیض است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز