خبرگزاری کار ایران

محمدی در نطق میان‌دستور:

وضع نابسامان و بی‌ثبات قیمت‌ها بدتر از گرانی‌های کمرشکن است/ ایران به رغم تحریم‌ها در علم و فناوری سرآمد جهان است

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۷۵

نماینده مردم قزوین تاکید کرد: امروز ایران در نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، سلول های بنیادی، علوم ماهواره‌ای، دانش هسته‌ای، فیزیک پلاسما، تقویت و استحکام بنیه دفاعی و علوم لیزری برغم همه تحریم‌ها سرآمد جهان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، داوود محمدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و گرامی داشت هفته معلم، کارگر، شوراها و هلال احمر، گفت: چنانچه مستحضر هستید تاریخ کشور پهناور ما مشحون از جنایات و خیانت‌های آمریکا و رژیم سفاک صهیونیستی در حق این ملت بزرگ است، از انقلاب مشروطه تاکنون ما به غیر از سوء نیت و توطئه های پیچیده و تو در تو، جنایت‌های عیان و نهان و خباثت های رنگارنگ چیز دیگری از آمریکا ندیده ایم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  از روی کار آمدن رضا خان قلدر و محمدرضا و طراحی کودتای ننگین ۲۸ مرداد، به خاک و خون کشیدن مبارزان و انقلابیون، ترور ۱۷ هزار نفر از مسئولان و فرزندان این مرز و بوم، کودتای نافرجام نوژه، تحمیل جنگ هشت ساله و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، پرورش و تامین گروه های تروریستی القاعده، سلفی، تکفیری و داعش، تحریم ظالمانه چهل ساله و اقدامات ابلهانه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها گوشه ای از خباثتهای آمریکا در قبال مردم شریف و نجیب ما بوده است.

وی تصریح کرد: امروز هم خروج از برجام در راستای تمایلات رژیم صهیونیستی در  ادامه همان مسیر پلشت و خصمانه است و البته جز این هم از آنها انتظاری نیست و رهبر فرزانه انقلاب از قبل هم نسبت به بدعهدی آمریکا هشدار داده بودند و امروز می بینیم که تشت رسوایی و پیمان‌شکنی شما از بام گیتی افتاده و صدای بی‌آبروییتان تمام عالم را فرا گرفته است و چهره کریهتان از زیر نقاب تزویر برای همه دنیا و حتی دوستانتان آشکار شده است.

محمدی اظهار کرد: اینک از منظر مردم دنیا آمریکا دوقلوی بهم چسبیده از سر به رژیم صهیونیستی متصل شده و جایگاه مدعی کدخدای جهانی را تا حد دریوزگی رژیم سفاک صهیونیستی تنزل داده و جای بسی تعجب است که مردم آمریکا نسبت به این سرشکستگی به واسطه عملکرد نابخردانه زمامدارانشان عکس العملی نشان نمی دهند و زیر بار این ذلت می‌روند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه مردم بصیر، فهیم و با معرفت کشور در طول چهل سال گذشته این تهدیدات را به فرصت های طلایی مبدل کرده و در اوج تحریم‌ها در تولید علم و فناوری، رشد، توسعه و بالندگی پله های ترقی را پشت سر گذاشتند و امروز ایران در نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، سلول های بنیادی، علوم ماهواره ای، دانش هسته‌ای، فیزیک پلاسما، تقویت و استحکام بنیه دفاعی و علوم لیزری برغم همه تحریم ها سرآمد جهان است.

محمدی خطاب به آمریکا، خاطرنشان کرد: اقدام غیرقانونی شما در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در قلوب مردم جای دارد به فرصت بینظیری برای انسجام، اتحاد و همدلی بیشتر بین مردم و مسئولان مبدل شد، بی تردید تحریم های نفتی شما نعمت و برکتی است که ما را از وابستگی به نفت نجات می دهد و موجب قدرت صادرات غیرنفتی و منتهی به اداره کشور و تدوین بودجه بدون نفت خواهد شد، ضمن اینکه به صفر رساندن صادرات نفتی رویایی است که هرگز تعبیر نمی شود و آرزویی است که به گور خواهید برد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور به ویژه در خصوص گرانی های لجام گسیخته که داد مردم را به افلاک رسانده و کارد به استخوانشان رسیده است توجه به چند نکته ضروری است، مردم انتظار دارند که قوای سه گانه با هماهنگی و هم افزایی برنامه ای معین، عملیاتی و مقید به زمان برای حل مشکلات مردم ارائه و اجرایی کنند.

محمدی یادآور شد: امروز بدتر از گرانی های کمرشکن وضع نابسامان و بی ثبات قیمتها است و لذا ضرورت دارد با تعمیق نظارت دستگاه های ذیربط با قاطعیت به وظایف و رسالت های سازمانی خود عمل کنند تا این طور شاهد افزایش بی رویه و پی در پی قیمت ها و انتقال گرانی از کالایی از کالای دیگر نباشیم.

وی افزود: سوال این است که چه کسی باید نسبت به افزایش قیمت ها نظارت کند؟ چرا باید قیمت زمین، مسکن، کاغذ، خودرو و قوت لایموت مردم مانند گوشت، برنج، مرغ و پیاز، چای، قند، شکر و خرما این طور دلخواهانه و سر به هوا افزایش کهکشانی یابد.

محمدی گفت: ۴۵ روز از سال ۹۸ گذشته است، دولت در این مدت برای رونق تولید چه اقداماتی انجام داده است؟ در راستای تثبیت مشاغل موجود چه قدم هایی برداشته است؟ در راستای ایجاد شغل جدید چه اقداماتی انجام شده است؟ چه مقدار موانع تولید برداشته شده است، چه مقدار بروکراسی های زاید حذف شده است؟ پنجره واحد تا چه میزان محقق گردیده است؟ چرا با طرح موضوع مهم گرانی بنزین بدون بررسی ابعاد همه جانبه آن موجبات تشویش و نگرانی مردم فراهم می شود و به دست خود به گرانی ها دامن می زنیم؟

وی افزود: چرا به فضای مجازی که به تشدید گرانیها و ایجاد جو روانی مسموم دامن می زند نظارت و برخورد جدی نمی شود؟ چرا دستگاه های مسئول به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند؟ گناه مردم چیست که باید تاوان بی کفایتی و عدم احساس وظیفه برخی مسئولان را بپردازند؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: مردم در مراجعه به نمایندگان تصورشان این است که ما مشکلات آنها را به گوش مسئولان نمی رسانیم و دغدغه گرانی ها، تهدید و اخراج کارگران خدوم و زحمتکش و عدم پرداخت حقوق معوقه و مطالبات فرهنگیان، مشکلات کشاورزان، کسبه، اصناف و تولیدکنندگان را منتقل نمی کنیم، حال آنکه ما با تمام وجود بارها مشکلات را مطرح کردیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: مردم به شدت نسبت به گرانی ها، کاهش ارزش پول ملی و عدم نظارت و بی تدبیری مسئولان گلایه‌مند و معترض هستند و بنده نیز از همین تریبون و با فریاد رسا و صدای بلند به عنوان خادم مردم به مسئولان تذکر می دهم که حرف ها و گله های مردم و ولی نعمت های خود را بشنوند و خود را به ناشنوایی و خواب نزنند و هر چه سریعتر گام های اساسی برای حل مشکلات آنها بردارند و با توجه به سرمایه‌های عظیم داخلی، منابع و مواهب خدادادی نگذارند که مردم بیش از این در امرار معاش خود دچار رنج و عذاب شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز