خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

هیچ فعالیت محرمانه‌ای در شهرداری تهران نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۴۱۸

رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای تهران در جمع خبرنگاران درباره گزارش حسابرسی مالی سال 93 شهرداری گفت: گزارش‌های حسابرسی فقط در حد یک گزارش است. یعنی طرح و لایحه نیست که اعضا درباره آن نظر بدهند و به عنوان مصوبه ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین شهرداریها و شورای شهر این گزارش باید در صحن قرائت شود، افزود: در سالهای گذشته مقدار گزارشات به این اندازه نبوده است. گزارش سال 93، 200 بند داشت که در صحن شورای شهر قرائت شد.

هاشمی با بیان اینکه متن گزارش حتما باید خوانده شود، تصریح کرد: در گذشته هم همین‌گونه بود و متن‌ها خوانده می‌شد. بر اساس قانون این متن باید خوانده شود و نباید فرض شود که چون در صحن تخلفات موجود در گزارش مطرح شده، قطعی است بلکه این تنها نظر حسابرس است.

وی در ادامه افزود: شهرداری باید پاسخ خود را ارائه دهد و کمیسیون حقوقی و نظارت نظر خود را مطرح کند.

هاشمی گفت: با توجه به پیچیدگی بندها باید مجدداً از شهرداری درخواست کنیم تا توضیحات خود را ارائه دهد. به ویژه که گزارش مربوط به سال 93 است و ممکن است طی پنج سال گذشته بسیاری از مسائل مطرح شده حل شده باشد.

وی افزود: وقتی که گزارش قطعی شد به کمیسیون حقوقی و نظارت ارسال و بندهایی که تخلف آن برای شورا محرز شد، به هیات تخلفات شهرداری ارائه می‌شود. همچنین اگر تخلفات کیفری باشند به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود که بررسی آن احتمالا چند ماهی طول می‌کشد.او تاکید کرد: نباید این گزارش را قطعی فرض کنید.

هاشمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا خواندن گزارش و اعلام اسامی متخلفان به صورت علنی قانونی است یا نه گفت: گزارشات حسابرسی هیچ شرکتی محرمانه نیست و به جهت قانونی خواندن آن مجاز است. در شهرداری تهران فعالیت محرمانه‌ای نداریم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه ضمن تشکر از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: با توجه به برگزاری الکترونیک این انتخابات نظم مناسب‌تری داشت و اطلاعات خیلی زود به دست آمد که در دوره‌های قبل شاهد آن نبودیم.وی درباره تعداد شکایات اعلام شده پس از اعلام نتایج گفت: تعداد شکایات زیاد نیست و برخی نتوانستند مدرک اسناد مورد نظر را قبل از برگزاری انتخابات ارائه دهند که اگر این مدرک توسط منتخبین ارائه نشود باطل است و عضو علی‌البدل جایگزین آن می‌شود.

وی درباره ایرادی که سازمان بازرسی کل کشور به قانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها گرفته بود، گفت: موضوع همچنان در سازمان بازرسی کل کشور باز است اما از نتیجه آن خبری ندارم.

وی درباره اظهارات جدید پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ که اعلام کرد ترافیک در محدوده طرح ترافیک افزایش یافته، گفت: این امر طبیعی است زیرا تعداد خودروها اضافه می‌شود. سالانه در تهران 200 تا 300 هزار خودرو اضافه می‌شود. در اوایل طرح از آنجایی که مردم آگاهی کمی نسبت به ورود به محدوده طرح ترافیک دارند، ورود به طرح کمتر است اما در ادامه مردم روشهای تقلب را پیدا می‌کنند.

وی در ادامه افزود: این روش‌ها موقتی است. باید بتوانیم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و این روشها مسئله ترافیک تهران را حل نمی‌کند.

هاشمی درباره بازدید خود از خط 7 متروی تهران نیز گفت: از همکارانم در متروی تهران تشکر می‌کنم. مترو سالهاست که در کشور ما بومی شده است. مسئله شهرداری در مترو تامین اعتبار است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اما شما در تذکر خود در جلسه گذشته صحن شورا اعلام کرده بودید مدیریت مترو مشکل دارد، گفت: بله مسئله مدیریت برای تامین اعتبار است. بنده هم از دولت هم از آقای شهردار و هم از معاونت حمل و نقل و ترافیک درخواست می‌کنم برای این مسئله وقت اساسی بگذارند.

هاشمی در ادامه افزود: در دولت آقای روحانی هنوز هیچ فاینانسی در مترو نتوانسته موثر شود. در دوره‌ای که من در مترو حضور داشتم از روش مجتمع‌های ایستگاهی استفاده و بودجه مد نظر را تامین کردیم.

وی در پایان گفت: تهران به بیش از 450 کیلومتر خطوط ریلی انبوه نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز