خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بیش از نیمی از دانشجویان ایرانی زنان هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۹۶۶

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در تحریم‌ها که تاکنون بیش از ۱۶ کشور جهان را تحت تأثیر قرار داده است، یک جنگ اقتصادی که مشروعیت حقوقی ندارد اتفاق افتاده و در واقع تلاش کرده‌اند که هم ارزش پول ملی و هم کاهش تولید ناخالص داخلی را هدف‌گیری کنند که البته در جمهوری اسلامی ایران ناکام بوده‌اند. تحریم‌ها یک امر ضد مردم و ضد دموکراسی است و به‌نوعی تنبیه ملت‌ها را دنبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با ویکتور داسیلواسیلن استاد دانشگاه برزیلی گفت: ایران در سطح بین‌المللی قربانی بسیاری از بازنمایی‌های منفی علیه اسلام، ایران و تشیع بوده است که در قالب مفاهیمی چون ایران هراسی و شیعه‌هراسی بازنمایی شده و با استفاده از مفاهیم منفی ایدئولوژیکی دروغ‌های زیادی درباره جمهوری اسلامی ایران مطرح‌شده است.

عاملی گفت: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پیشرفت‌های محسوسی در زمینه دانشی و مسائل اجتماعی برخوردار بوده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از نیمی از دانشجویان ایرانی زنان هستند و در قوانین جمهوری اسلامی ایران با مشارکت شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی به سیاستگذاری در زمینه توسعه علم و دانش در ایران توجه وافر شده است و همواره عدالت جنسیتی در کانون ظرفیت‌سازی‌ها و مقررات گذاری‌ها بوده است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران ادامه داد: ما وظیفه‌داریم که در رابطه با ایران به بازنمایی مجدد واقعیت‌ها اقدام کنیم و بابیان واقعیت‌های مربوط به ایران به آگاهی عموم مردم جهان اهتمام بورزیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در تحریم‌ها که تاکنون بیش از ۱۶ کشور جهان را تحت تأثیر قرار داده است، یک جنگ اقتصادی که مشروعیت حقوقی ندارد اتفاق افتاده و در واقع تلاش کرده‌اند که هم ارزش پول ملی و هم کاهش تولید ناخالص داخلی را هدف‌گیری کنند که البته در جمهوری اسلامی ایران ناکام بوده‌اند. تحریم‌ها یک امر ضد مردم و ضد دموکراسی است و به‌نوعی تنبیه ملت‌ها را دنبال می‌کند.

عاملی گفت: امام خمینی(ره) تلاش کرد تا با برقراری استقلال و آزادی مردم ایران جلوی خودخواهی‌های آمریکا را بگیرد .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خودخواهی‌های آمریکا و سردمداران غربی در مواجهه با پیشرفت‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: غرب و آمریکا حتی از صلح به‌عنوان یک صلح ابزاری استفاده می‌کنند و به معنای واقعی صلح توجهی ندارند.

وی افزود: آن‌ها به حقوق بشر و صلح توجهی ندارند بلکه در جستجوی خودخواهی‌های خود هستند.

عاملی ادامه داد: اساساً سازوکار ساختارهای مهم جهان بر بی‌عدالتی و تبعیض پایه‌ریزی شده است. به‌عنوان‌مثال وجود شورای امنیت در سازمان ملل که قدرت وتو کردن رای ملت‌ها را دارد، خود یکی از مؤلفه‌های مهم تبعیض اجتماعی است.

وی افزود: مقوله حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل متحد از مواردی است که برخلاف عدالت و در راستای خودخواهی قدرت‌های بزرگ است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران افزود: وقتی شاه از ایران رفت، تعداد پزشکان کشور تنها ۴۵۰۰ نفر بود حال‌آنکه اکنون هرساله در حدود ۵۵۰۰ پزشک فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی ادامه داد: به یاری خداوند مردم ما همچون برزیل در حال پیشرفت در زمینه‌های توسعه شهروندی هستند و در این زمینه از برخی ضعف‌ها و کاستی‌های فعلی دامن‌گیر جوامع غربی به دور هستند.
 استاد دانشگاه برزیلی گفت: من علاوه بر فعالیت در دانشگاه برزیلی به‌عنوان روزنامه‌نگار بین‌المللی مشغول به فعالیت بوده‌ام و به موضوع صلح بشری در میان جوامع گوناگون فعال بوده‌ام.

ویکتور داسیلواسیلن همچنین خاطرنشان کرد: بررسی فرهنگ و ارتباط میان شیعیان و مطالعه روند زندگی مردمان شیعه از برنامه‌های مورد توجه بنده است که در این زمینه آمادگی داریم از دانش و تجربیات طرفین ایرانی و برزیلی در پیشبرد صلح بین‌المللی استفاده کنیم.

این استاد دانشگاه اعلام آمادگی کرد تا در قالب برگزاری سمپوزیوم با موضوعاتی چون صلح و توسعه امور بشریت با مشارکت شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه‌های مطرح ایرانی اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز