خبرگزاری کار ایران

سردار فرحی:

باید ابرچالش بیکاری را به ابرثروت تبدیل کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۸۶۳

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: به ۲۰۰ هزار سرباز در سال ۹۸ آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مهدی فرحی امروز در آیین تجلیل از مهارت آموختگان برتر نیروهای مسلح با بیان اینکه دو سال خدمت نظام وظیفه بهترین فرصت برای ارائه مهارت‌های شغلی به سربازان است، گفت: امروز حدود نیمی از سربازان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها هستند.

وی افزود: آنها ظرفیت‌های قابل توجهی برای دریافت آموزش‌های مهارتی دارند. دو سالی که سربازان در خدمت سربازی به سر می‌برند یک سرمایه است و باید به بهترین نحو از این دو سال استفاده کرد.

سردار فرحی با بیان اینکه ابر چالش بیکاری بسیار مهم است، گفت: باید ابرچالش بیکاری را به ابرثروت تبدیل کنیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی تصریح کرد: مهارت برای مهارت ارزشی ندارد. مهارت باید منجر به اشتغال شود. ما سالی ۴۰۰ هزار سرباز ورودی و ۴۰۰ هزار خروجی داریم و باید این ۴۰۰ هزار نفر را به نحوی آموزش دهیم که پس از پایان خدمت شغل داشته باشند و یک مهارت را خوب آموخته باشند.

وی با اشاره به همکاری قرارگاه با دستگاه های مختلف برای آموزش مهارت به سربازان، گفت: ۳۰ دستگاه و نهاد را مشخص کردیم و با ۲۰ دستگاه تفاهم نامه منعقد کرده‌ایم. در سال ۹۶ بیش از ۱۰۳ هزار سرباز را از طریق این تفاهم نامه‌ها آموزش داده‌ایم. در حال حاضر پنج دستگاه وارد همکاری جدی با ما شده‌اند.

سردار فرحی با اشاره به تمرکز آموزش های مهارتی بر پیش از دوران سربازی، حین سربازی و پس از فراغت از خدمت، گفت: سامانه سرباز مهارت را ایجاد کرده ایم تا افراد پیش از دوران سربازی یعنی در زمانی که برگه سبز دریافت می‌کنند، در آن ثبت نام کنند. اینگونه مهارت‌های افراد را پیش از دوران سربازی شناسایی می‌کنیم و در دوران خدمت بر اساس علایق و سلایق به آنها آموزش ارائه می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی با اشاره به تفاهم نامه که این قرارگاه با بانک انصار منعقد کرده، گفت: بر این بستر اپلیکیشنی ایجاد می‌شود تا مهارت آموختگان دارای مدرک فنی و حرفه‌ای در آن مشخصات خود را ثبت کنند.

وی افزود: بر این اساس افراد می‌توانند از تسهیلات برای راه اندازی شغل بهره‌مند شوند. اینگونه ما هم می‌توانیم ببینیم که آموزش مهارت‌ها تا چه میزان در هدایت افراد به سمت مشاغل موثر بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز