خبرگزاری کار ایران

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی:

عربستان به دنبال به دنبال تغییر وجهه خود با نزدیک شدن به اسرائیل است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۳۷۷

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل با ارائه گزارشی درباره نزدیکی عربستان به رژیم صهیونیستی از تلاش ریاض برای تغییر وجهه خود پس از دو دهه صدور تروریسم سخن گفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین،‌ کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل با ارائه گزارشی با عنوان «تحول عربستان از جهاد به دوستی یهود و تحسین اسرائیل» نوشت: «عربستان تا دو دهه پیش پشت صحنه هر جهادی که توسط اسامه بن لادن،‌ سرکرده گروه تروریستی القاعده و گروه تروریستی داعش به جهان صادر می­‌شد، ‌قرار داشت. اما طی چند سال اخیر رویکرد  خود را تغییر داده است».

در ادامه این گزارش آمده است که تهدید ایران،‌ عربستان را به نوعی به پیوستن به اسرائیل و برقراری روابط متعدد با این رژیم سوق داد که حتی می‌­توان این تغییر رویکرد را در بعد دینی نیز مشاهده کرد.

در ابتدای این گزارش آمده است: «عربستان سعودی در مقابل ما تغییر می‌­کند و چه بسا تغییر داخلی عمیق در این کشور، تأکید بر رویکرد جدید محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و رهبر جوان ریاض است».

در گزارش مذکور ذکر شده است: «بن سلمان پس از آنکه وارد بازی آتش در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار نامحبوب خود شد و در آستانه سقوط از منصبش قرار گرفت، دریافت که اگر خواهان بقا و رهبری کشورهای عربی است، باید به خارج روی آورد و هر آنچه را که در ارتباط با اسرائیل و فلسطین و به طور خاص، تهدید بزرگ‌تر یعنی ایران در اختیار دارد، ‌رو کند».

در این گزارش اسرائیلی آمده است: «یکی از تغییرات بزرگ امروز در عربستان سعودی،‌ صحبت جدید از یهود و اسرائیل است».  

گزارش مذکور مدعی شد: «نهاد دینی عربستان که سال­‌ها با مواضع افراطی درباره یهود سخن می‌­گفت و آنها را کافر می‌­نامید، ‌امروز دریافته است که برای ممانعت از آسیب تروریسم فلسطین به عربستان که به نوبه خود از تروریسم ایران در مرزهای یمن نیز می‌­گریزد، یهود امروز در کنار عربستان ایستاده و بنابراین باید به نحو دیگری با آنها رفتار کند».

در ادامه این گزارش آمده است: «امروز می­‌توان تحولات در دین اسلام برای تغییر روح اسلامی که از مکه می­‌وزد را مشاهده کرد و هر از گاهی باید چشم‌­ها را گشود و دید که آنها در کشورشان این گونه صحبت می‌­کنند. آنها بر این اساس، رویکردی بسیار معتدل­‌تر از فلسطینی­‌ها، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و قطعا بیشتر از حماس اتخاذ کرده­‌اند».

در پایان این گزارش آمده است: «این اظهارات به نخستین بصیرت در دربار پادشاهی عربستان تعبیر شده و به این موضوع اذعان می­‌کند که اسرائیل نه تنها دشمن و مشکل نیست بلکه خود، ‌یک راه حل است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز