خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت فلسطین در اجلاس وحدت اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

عربستان دشمنان اسرائیل را دشمن خود می‌داند/ ریاض در تصمیم گیری‌های خود بدوی و خام عمل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۳۵۱

یکی از مقام‌های شرکت کننده در اجلاس وحدت اسلامی در تهران معتقد است که برخی از کشورهای عربی و اسرائیل در نقش محافظ و نگهبان برای یکدیگر هستند و به طور متقابل از هم محافظت می‌کنند.

«شیخ سعید قاسم» رئیس هیات اسلامی فلسطین در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به بیان مواضع خود در خصوص منطقه، عربستان و رژیم صهیونیستی پرداخت. 

وی با بیان اینکه عربستان در تصمیم‌گیری‌های خود بسیار بدوی و خام عمل می‌کند، گفت: روابط میان اسرائیل و عربستان، روابطی تاریخی و غیرقابل انکار است. 

قاسم در این باره گفت: مواضع عربستان سعودی در قبال مساله فلسطین و دیگر مسائل منطقه از زمان تاسیس این کشور تاکنون تحت تاثیر روابط سری و پنهانی میان تل‌آویو و ریاض بوده است.

شیخ سعید قاسم با اشاره به مواضع و تصمیم‌گیری‌های اخیر عربستان در منطقه در به راه انداختن آشوب و تنش، گفت: عربستان هر کشور و گروهی که دشمن اسرائیل است را دشمن خود و دوستان اسرائیل را دوست خود می‌داند. 

وی با اشاره به تحولات یمن نیز گفت: مردم فقیر و مظلوم یمن شعار مرگ بر اسرائیل می‌دهند و می‌بینیم که عربستان و امارات متحده عربی در پاسخ به این شعار علیه مردم این کشور جنگ و محاصره به راه می‌اندازند. 

این شخصیت فلسطینی تاکید کرد: کشورهای عربی حاشیه خلیج پیرو و در صف عربستان سعودی هستند و از خود اراده و تصمیم‌گیری مستقلی ندارند و به همین خاطر است که می‌بینیم که هر اقدامی که عربستان انجام می‌دهد، برخی از این کشورها نیز چشم‌بسته از آن حمایت می‌کنند. 

قاسم در پایان گفت: برخی از کشورهای عربی و اسرائیل در نقش نگهبان و محافظ برای یکدیگر هستندِ؛ اعراب از اسرائیل حمایت می‌کنند و اسرائیل از اعراب.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز