خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر عراق: حشد الشعبی با نیروهای مسلح ادغام نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۵۹۱

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز گذشته- دوشنبه- تأکید کرد که نیروهای حشد الشعبی در مؤسسه‌های نظامی ادغام نشده بلکه یکی از شاخه‌های نظامی است.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «عادل عبدالمهدی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در یک دیدار ویژه مشترک تأکید کرد: «اطلاعات رسانه‌ای از بمباران مقر نیروهای حشد الشعبی در منطقه آمرلی نادرست و غیر دقیق است،‌ این حادثه قربانیان زیادی نداشته و این موضوع بزرگ‌نمایی شده است و بسیاری از خبرها و شایعه‌ها به دنبال تشدید تنش هستند».

وی در ادامه افزود: «حشد الشعبی حقیقتی واقعی است که نمی‌توان آن را تضعیف کرد یا نادیده گرفت. هر که چنین فکر کند، ‌به مفهوم آن است که علاقه‌ای به امنیت عراق ندارد و حشد الشعبی باید اصولی سازماندهی شود و سلاحی خارج از چارچوب دولت وجود ندارد».

عبدالمهدی گفت: «از یک فرمان دولتی ویژه برای سازماندهی حشد الشعبی به اجرا و بستن مقرها و دفاتر منتقل شدیم تا تصویر واحدی از این نهاد مانند ارتش و یا پلیس ارائه شود و به صنفی منضبط با ساختار ویژه خود تبدیل شود».  

وی گفت: «نیروهای حشد الشعبی به صورت آشکار از طریق بیانیه‌های رسمی از فرمان دولتی برای سازماندهی وضعیت آنها استقبال کردند».

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرد: «حشد الشعبی در نیروهای مسلح ادغام نشده بلکه یکی از شاخه‌های آن است». 

عبدالمهدی همچنین گفت که همه پایگاه‌های حضور نیروهای حشد الشعبی باید مانند دیگر نیروهای مسلح مشخص شوند و این پایگاه‌ها تابع نظام جنگی بر اساس سیاست‌های معمول نیروهای مسلح باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز