خبرگزاری کار ایران

دستور نخست وزیر عراق برای سازماندهی حشد الشعبی

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۱۶۸

فرمانده نیروهای مسلح عراق روز گذشته- دوشنبه- دستوری را در راستای سازماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی ) صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق با انتشار فرمانی مبنی بر سازماندهی نیروهای بسیج مردمی در قالب ۱۰ بند بر لزوم ارتباط رسمی حشد الشعبی با فرماندهی کل نیروهای مسلح و حذف عناوین نظامی  اسامی مورد استفاده این نیروها در دوران جنگ علیه داعش و جایگزینی آن با تشکیلات نظامی شامل لشکر، تیپ، گردان و گروهان تاکید کرده است.

۱۰ بند مذکور به شرح زیر است:

۱-¬ نیروهای حشد الشعبی به عنوان بخش جدائی‌ناپذیر نیروهای مسلح فعالیت می‌کنند و تمامی قوانین حاکم بر نیروهای مسلح، مشمول این نیروها نیز می‌شود. غیر از مواردی که صریحاً در حکم ویژه مشخص شود. این نیروها زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق و بر اساس قوانین مجلس نمایندگان، ضوابط و دستورالعمل‌ها فعالیت خواهند کرد.

۲- اسامی که نیروهای حشد الشعبی در جنگ با گروه تروریستی داعش داشتند، حذف و به جای آن از عناوین نظامی استفاده می‌شود. این بند شامل حشد عشایری و دیگر تشکیلات داخلی عراق نیز می‌شود و نیروهای این گروه‌ها نیز همان درجه‌های نظامی رایج نیروهای مسلح عراق را خواهند داشت.

۳- ارتباط این یگان‌ها به صورت فردی و تشکیلاتی، با گروه‌های سیاسی مذکور  در بند دوم باید قطع شود.

۴- گروه‌هایی که به نیروهای مسلح نمی‌پیوندند، می‌توانند به تشکیلات سیاسی که زیر نظر قوانین احزاب فعالیت می‌کنند، تبدیل شوند و حمل هرگونه سلاح توسط این گروه‌ها تنها با مجوز و بنا به ضرورت حمایت از مراکز غیر نظامی و فرماندهی مجاز خواهد بود.

۵- پادگان‌های محل استقرار نیروهای حشد شعبی نیز مانند دیگر نیروهای مسلح سازماندهی و مشخص می‌شود و محل استقرار این نیروها در جنگ وابسته به ساختاری است که نیروهای مسلح عراق تعیین می‌کنند.

۶. تمامی مقرهایی که با نام یکی از گروه‌های حشد شعبی فعالیت می‌کرده، چه در شهرهای عراق و چه خارج از آن، تعطیل می‌شود.

۷-  حضور هر گروه مسلحی که مخفیانه یا به صورت آشکار خارج از این دستورالعمل‌ها فعالیت می‌کند، ممنوع بوده و مصداق نقض قانون و مستوجب مجازات می‌شود.

۸. تمامی دفاتر اقتصادی، ایست و بازرسی‌ها و یا منافع بنا نهاده شده خارج از چارچوب جدید فعالیت این گروه‌ها بسته خواهد شد و سازمان حشد شعبی به عنوان بخشی از نیروهای مسلح عراق به شمار می‌رود.

۹- آخرین مهلت انجام این اقدامات، ۳۰ روز آینده خواهد بود.

۱۰- دستورهای دیگر درباره ساختار حشد شعبی و تشیکلات آن در آینده صادر می‌شود.

دستور نخست وزیر عراق برای سازماندهی حشد الشعبی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز