خبرگزاری کار ایران

بیرانوندی در نطق میان دستور:

توسعه کشور در گِرو توسعه نظام آموزشی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۵۳۷

نماینده مردم خرم‌آباد گفت: در ماموریت اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به کره، به عنوان کشور طراز اول در آموزش، قائم مقام آموزش و پرورش کره اذعان داشت که «حقوق معلمان کره از اکثر کشورهای دنیا بالاتر است که این میزان هم به زودی جبران خواهد شد»، آنها دریافتند توسعه کشور در گِرو توسعه نظام آموزشی است اما ما هنوز موفق به اجرای سیاست‌های این حوزه نشدیم.

به گزارش ایلنا، محمد بیرانوندی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: این روزها تاختن بر دارایی‌ها و سرمایه‌های مملکت را هنر می‌دانیم. دیروز یکی از همکاران ما (علیرضا رحیمی) از وزیر دفاع سوالی کردند که متأسفانه برخورد خوبی با ایشان نشد. مردم این کارهای ما را قضاوت خواهند کرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات غرورآفرین مسئولان سیاست خارجی، گفت: در دفاع از ایران گام‌های غرورآفرینی برداشته‌ایم اما در داخل در مقوله امیدبخشی و عزت‌آفرینی نیازمند بازنگری جدی هستیم. من نتوانستم دو سوال عمده موکلینم را پاسخ دهم. سوال اول سوال کارگری از همشهریان من بود که پرسید معمای حقوق ۵۰ هزار تومانی و گوشت کیلویی ۸۰ هزار تومانی را چگونه به فرزند خردسالم توضیح دهم؟ سوال دوم نیز سوال جوانی بود که از من پرسید آیا با اجاره بهای مسکن امروز چاره‌ای جز چادرنشینی وجود دارد؟

وی افزود: بازنشستگان، یاران دور و دیر و روزهای تلخ و شیرین کشور می‌پرسند که آیا قانون نوشتید تا در کتاب‌های تاریخ ثبت و ضبط شود؟ آیا قانون قرار نیست در زندگی مردم خود را نشان دهد؟ همسان سازی حقوق بازنشستگان کی عملیاتی می‌شود؟ افزایش حقوق متناسب با تورم چه زمانی محقق می‌شود؟ تبعیض درون سازمانی در پرداخت حقوق و مزایا به همه بازنشستگان کی انجام می‌شود؟

بیرانوندی در ادامه سوالاتی را یادآور شد و گفت: اجرای قانون الزام تامین اجتماعی به درمان رایگان که ماهانه بابت  آن حق بیمه کسر می‌شود، چرا اجرایی نمی‌شود. اصلاح نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور و هماهنگی آن و اصلاح ساختار تامین اجتماعی و جدی گرفتن مشکلات سازمان و پرداخت بدهی آن به دولت، جبران کامل قوانین ایثارگران برای کارگران بازنشسته ایثارگر از دیگر مشکلات است که جز با همت و حمایت همگان و سران سه قوه اجرایی و عملیاتی نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فرهنگیان، تصریح کرد: در ماموریت اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به کره، به عنوان کشور طراز اول در آموزش، قائم مقام آموزش و پرورش کره اذعان داشت که «حقوق معلمان کره از اکثر کشورهای دنیا بالاتر است که این میزان هم به زودی جبران خواهد شد»، آنها دریافتند توسعه کشور در گِرو توسعه نظام آموزشی است اما ما هنوز موفق به اجرای سیاست‌های این حوزه نشدیم. در حالی که قصه پر غصه معیشت فرهنگیان جز در سایه همت و حمایت تمام ارکان نظام تحقق پیدا نخواهد کرد.

بیرانوندی در خصوص آموزش و پرورش عشایری، گفت: اخیرا حرف‌هایی شنیده‌ام که قرار است این عزیزان را به مناطق و شهرستان‌ها واگذار کنند. معلمان عشایر ذخایر انقلاب هستند. اخیرا حق بیتوته این عزیزان و حتی حق کوچ آن‌ها حذف شده است. فرهنگیان عشایر در این شرایط با چه امیدی خوب تدریس کنند؟

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای مهاجرفرستی استان لرستان، گفت: قوم لر مجبور است برای لقمه نانی ترک وطن کند وگرنه کوچ از کجا به کجا صورت می‌گیرد؟ کوچ از سرزمین لاله‌ها به حاشیه کلان‌شهرها؟ این مردم همان انسان‌هایی هستند که رهبر انقلاب فرمودند رزمشان بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است. آن‌ها برای لقمه نانی مجبور به ترک وطن هستند.

بیرانوند افزود: در نطق‌های پیشین از وزرای دولت تقاضاهایی داشتم، حال ضمن تقدیر می‌خواهم مسیر را ادامه دهند؛ وزیر نیرو نسبت به تکمیل سد مخمل کوه و زیبا محمد و آب و فضلاب روستاهای این حوزه اقدام کند، متاسفانه علی‌رغم کلنگ زنی و بررسی در تعجیل و تسریع احداث اقدامی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: انتظار است راه های مناطق و زیرگذرهای نیمه کاره رها شده را مورد توجه قرار دهند، وزیر ورزش و جوانان همچنین نسبت به تکمیل سالن‌های ورزشی حوزه انتخابیه اقدام کند، استخرهای چهار منطقه این حوزه هنوز چشم به راه محبت وزیر است. گازرسانی مناطق روستایی و بخش‌هایی از خرم آباد باید مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز