خبرگزاری کار ایران

بیرانوندی در نطق میان دستور:

ایران برای هزارمین بار در «شرایط حساس کنونی» قرار گرفت/ گردنه امروز پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۵۵۸

یک عضو کمیسیون آموزش گفت: آغوش ملت بهترین پشت و پناه است لذا گروه‌های پر فشار را رها و به آنها که زندگیشان تریبون ناکارآمدی نظام است، توجه کنیم. شرایط فوق‌العاده محرومین نیاز تصمیم فوق‌العاده می‌خواهد، قشر آسیب پذیر حلقه ضعیف مورد طمع دشمن هستند و از طرفی وفادارترین بهترین یاوران مملکت هستند لذا خدمات این قشر را کمی و کیفی افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد بیرانوندی در نطق میان‌دستور نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر برای هزارمین بار در شرایط حساس کنونی قرار گرفت، دیروز خون دادید و خاک ندادید و امروز باید پاسبان حریم و حرمت ایران باشید.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای یک بار هم شده باید شرایط حساس کنونی را باور داشته باشیم آیا وقت آن نرسیده که عقلانیت را محور تصمیمات ، اقدامات و عملکرد خویش قرار دهیم و فرصت سوزی نکنیم، ایران متعلق به همه ایرانیان است.

وی افزود: تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام برای راهیابی سپنتا نیکنام هم‌وطن زرتشتی به شورای شهر یزد نقطه عطفی در احترام به حقوق شهروندی و گامی به سوی توسعه سیاسی- اجتماعی و ظرفیت سازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، به این عزیزان دست مریزاد می‌گوییم.

بیرانوندی یادآور شد: دو تصمیم قاطع دیروز مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان که در برخی موارد چندین پست را عهده دار بودند و همچنین فوریت محدود کردن قرار بازداشت موقت شور و شعفی در بین جوانان و آحاد جامعه ایجاد کرد، جوانان می‌توانند مزیت شکست حصرها و بن‌بست‌ها باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عقلای قم در این گردنه باید درست تصمیم بگیرید، شک نکنید که گردنه امروز پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی و نه عظیم تر از قدرت تاریخ ایران است، ما تاسف می‌خوریم بر تاریخ که چرا در دوره‌ای هم اندیشی نبوده است لذا امروز باید تصمیم درست بگیریم زیرا ما دگرانیم که فردا مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه تصمیم درست کارسازتر از سخنان درست است، گفت:  نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم فکر کنند سرگرم دعواهای کوچک خویش هستیم و ایران و آینده آن را فراموش کرده‌ایم. آغوش ملت بهترین پشت و پناه است لذا گروه‌های پر فشار را رها و به آنها که زندگیشان تریبون ناکارآمدی نظام است، توجه کنیم. شرایط فوق‌العاده محرومین نیاز تصمیم فوق‌العاده می‌خواهد، قشر آسیب پذیر حلقه ضعیف مورد طمع دشمن هستند و از طرفی  وفادارترین بهترین یاوران مملکت هستند لذا خدمات این قشر را کمی و کیفی افزایش دهیم.

بیرانوندی با انتقاد از سوء مدیریت در کشور، گفت: تحریم ها ما را از داشته‌های دیگران و سوء مدیریت ما را از داشته های خویش محروم کرده است، سوء مدیریت بلای چهل سازه ایران است، زیان استفاده نکردن کمتر از زیان استفاده کردن است، این کشور به اتکای توانایی‌ها می‌تواند خود  را اداره کند به شرط آنکه همتی باشد تا دست مدیران ناکارآمد را از این عرصه کوتاه کند.

وی ادامه داد: صلح در گفتار و رفتار باید جایگزین خط‌کشی‌ها شود، وزیر خارجه آمریکا گفت که همه گروه‌ها و جناح‌ها یکی هستند اما ما احساس هم سرنوشت بودن نداریم، مناطق ازدحام بیکاری و تخصص را باید شناسایی کنیم زیرا این موارد مزیت ما در غرب و شرق کشور هستند که در بی‌تفاوتی دولت‌ها مایه طمع بیگانگان خواهند شد. حضرت امام خمینی(ره) فرمود که «حرف مرد دوتاست اگر اشتباه کرد تصمیم خود را اصلاح می‌کند»، لذا امروز که همه با ما مخالفند خود باید با هم باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: از روحانیون عظیم شأن تا خطبای ارجمند، از جوانان محروم حوزه‌های علمیه تا دانشجویان صمیمانه خواستارم تا پیوستگی و وحدت کلمه خود را حفظ و با صدای واحد در راه استقلال کشور کوشش کنند.

بیرانوندی در توضیح وضعیت و مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: مردم ما را به مجلس فرستادند تا دردشان را فریاد بزنیم، لذا هوار از مصیبت کمر شکن بیکاری، فریاد از استیصال مردم در پیدا کردن شغلی برای فرزند دلبندشان، آقای دکتر روحانی و جهانگیری و وزرا آیا هنوز وقت آن نرسیده یک بار قصه پر غصه کارخانه‌هایی چون پارسیلون، پرس، یخچال سازی، سیمان و .. پایان دهید؟ برخی از کارخانه‌ها در اختیار سازمان‌های دولتی و خصوصی هستند و قیمت‌گذاری در آنها به شکلی است که صاحب همیشگی آنها دولت و سازمان‌ها خواهند بود و دردی از دردهای مردم را دوا نخواهند کرد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، یادآور شد: برخی از راه‌های حوزه انتخابیه به طور خاموش سالانه بسیاری از خانواده ها را به کام مرگ می‌کشد و جامعه را داغدار می‌کند، آقای اردکانیان چون نوبت به لرستان رسید آسمان تپید؛ احداث سدهای بختیاری، زیبا محمد و سدهای دیگر جزء مطالبات مردم است، لذا عاجلا باید به آنها پرداخته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در خصوص حوزه اقتصادی دولت، ریاست بانک مرکزی باید پاسخ دهد که چرا بند (و) تبصره 16 بودجه عملیاتی نشده و واحد های صنفی که برای قطعات اصلی به ارز نیاز دارند چرا باید در نوبت بمانند؟ حواستان باشد این صنایع هم ورشکسته ‌می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز