خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد:

کشت 4 هکتار گیاه دارویی کنگر فرنگی و مارچوبه در آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۳۹۴

چهار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان آبیک در سال زراعی جاری به زیر کشت گیاهان دارویی آرتیشو (کنگر فرنگی) و مارچوبه رفته است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: کشت این گیاهان برای اولین بار در روستای خاکعلی بخش بشاریات از توابع این شهرستان با هدف ترویج کشت و فرآوری گیاهان دارویی شامل ۲.۵ هکتار آرتیشو و ۱.۵ هکتار مارچوبه اجرا شده است.

بیژن لطفی افزود: با اقدامات ترویجی مناسب و برگزاری دوره‌های آموزشی و علمی، در حال حاضر بیش از ۲۰ گونه گیاه دارویی مانند زعفران، گل گاوزبان و رزماری کشت یا از طبیعت جمع آوری شده که پس از خشک کردن و بسته بندی به بازار مصرف عرضه می‌شوند.

لطفی تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی با توجه به کم آب بر بودن کشت آنها با اهدافی همچون ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی، ارتقای توان مالی خانوارهای روستایی از طریق مشارکت و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی روستاییان، در دستور کار جهاد کشاورزی این شهرستان قرار دارد.

آرتیشو یا کنگر فرنگی به نوعی گیاه یکساله گفته می شود که بومی جنوب اروپا و کنارهٔ مدیترانه بوده و غنچه آن خوراکی است.

این گیاه به همراه سالاد به صورت خام و آب پز مصرف می شود.

گیاه مارچوبه نیز در آشپزی کاربردهای زیادی داشته و دارای خواص درمان شگفت انگیزی است.

شهرستان آبیک در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان قزوین واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز