خبرگزاری کار ایران

پارسافر خبر داد:

آغاز برداشت نوبرانه فندق از باغ‌های گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۲۳۸

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت نوبرانه فندق از باغ‌های استان گیلان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت فندق نوبرانه در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۹ هزار باغدار گیلانی تا پایان شهریور ماه ۱۶ هزار و چهارصد تن فندق به ارزش تقریبی ۶۵۶ میلیارد تومان برداشت کنند.

 پارسافر، توسعه باغات فندق را یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: سال گذشته با اعطای نهال‌های یارانه‌ای در حدود ۶۰۰ هکتار از زمین‌های شیب دار استان، فندق کاشته شد.

وی با بیان اینکه باغداران برای توسعه باغات خود و ثبت نام برای دریافت نهال‌های یارانه‌ای به ادارات جهاد کشاورزی مراجعه کنند تصریح کرد: ۸۵ درصد فندق ایران در گیلان تولید می‌شود.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: شهرستان‌های رودسر، سیاهکل، املش، تالش، رودبار و آستارا مهمترین مناطق تولید فندق در گیلان است.

وی با اشاره به وجود ۶ واحد فرآوری و بسته بندی فندق در شهرستان‌های رودسر، املش و سیاهکل، اذعان کرد: افزایش تعداد واحد‌های فرآوری مهمترین نیاز تولید این محصول در گیلان است. 

 پارسافر درادامه گفت: فندق‌های برداشت شده علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

فندق دارای پروتئین، مواد چرب، کلسیم، فسفر و پتاسیم است و مصرف آن برای تقویت حافظه، درمان بیماری‌های گوارشی توصیه میشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز