خبرگزاری کار ایران

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

توزیع نهال به قیمت یارانه‌ای در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۹۷۶

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان از توزیع ۵۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار تا پایان اسفند با هدف اصلاح و احیای باغات درجه ۲ و ۳، تامین نهال استاندارد در این استان خبر داد.

به گزارش‌ایلنا از رشت، منوچهر پارسافر با اشاره به توزیع بیش از ۵۰۰ هزار اصله‌نهال شناسنامه‌دار مثمر و غیرمثمر، اظهارکرد: توزیع نهال‌های درختان غیرمثمر و میوه ارقام دانه دار، هسته دار، دانه خشک، مرکبات و گیاهان دارویی که مستعد تولید اقتصادی و تجاری است به قیمت یارانه‌ای تا پایان اسفند در استان گیلان ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: بیشتر نهال‌ها با اولویت اجرای طرح‌های توسعه اصلاح، جایگزینی و همینطور توسعه باغ‌ها در اراضی شیب‌دار استان گیلان توزیع و استفاده می شود.

وی افزایش تولید و کیفیت محصولات باغبانی، اصلاح و احیای باغ‌های درجه ۲ و ۳، تامین نهال استاندارد با اصالت و سالم مورد نیاز باغداران و دستیابی به باغ‌های یکدست و یکنواخت ژنتیکی برای داشتن باغبانی پایدار را از مهمترین اهداف توزیع این نهال‌  شناسنامه‌دار عنوان کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: امسال بیش از چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبارات نهالیارانه دار به استان اختصاص یافته که بخشی از مبلغ خرید نهال به عنوان یارانه به متقاضیان پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز