خبرگزاری کار ایران

معرفی 10 جاذبه توریستی برتر آنتالیا

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۲۷۷

تور آنتالیا آنقدر جاذبه های توریستی دارد که وقت سر خاراندن هم پیدا نمی کنید. این شهر قدیمی مملو از مکان های تاریخی است. اگر می خواهید دور از شهر گردش کنید و لذت ببرید، به آنتالیا بیایید که دهها جاذبه گردشگری باشکوه انتظار شما را می کشند.

در تور آنتالیا همه جور تفریحات برای سلیقه های مختلف وجود دارد. اگر می خواهید فقط بگردید و تماشا کنید، تور آنتالیا آنقدر جاذبه های توریستی دارد که وقت سر خاراندن هم پیدا نمی کنید. این شهر قدیمی مملو از مکان های تاریخی است. اگر می خواهید دور از شهر گردش کنید و لذت ببرید، به آنتالیا بیایید که دهها جاذبه گردشگری باشکوه انتظار شما را می کشند.

تور آنتالیا فقط شامل بازدید از مکانهای تاریخی نیست. آنتالیا جایی است که می توانید روی شن های سفید راه بروید و در سواحل فیروزه ای ترکیه خوش بگذرانید. در اینجا هم به علاقمندان تفریحات ساحلی خوش می گذرد و هم به تاریخ دوستان. ما برایتان فهرستی از بهترین جاذبه های توریستی آنتالیا را آماده کرده ایم تا بتوانید مسافرتتان را برنامه ریزی کنید.

1- اولد تاون

منطقه پیچ در پیچ کالیسی گویی فقط برای قدم زدن ساخته شده است، خیابان های سنگفرش سفید عمارت عثمانی و خانه هایی با سقف قرمز. اولد تاون در حال حاضر پر شده از بوتیک و فروشگاه و گالری های هنری و رستوران. اولد تاون امروزه بیشتر جایی است برای راحت نفس کشیدن در دنیای گذشته ، در عین حال مملو از جاذبه های توریستی کوچک برای کسانی است که می خواهند به گشت و گذار و تماشا بپردازند.

میدان اصلی یا کاله کاپیسی یک دروازه قلعه و یک برج ساعت سنگی دارد. مسجد تکلی محمت پاشا که در قرن 18 ساخته شده، کاشیکاری های زیبایی دارد که ارزش یک بار دیدن را دارد. مسجد کسیک میناره که در خیابان حساپچی سوکاک قرار گرفته هم بسیار زیبا و هنری است. این ساختمان در ابتد یک معبد رومی بوده سپس به کلیسای بیزانس تبدیل شده و بعد از سوختن در اتش در قرن نوزدهم در نهایت یک مسجد شده است.

2- اولد هاربور

معرفی 10 جاذبه توریستی برتر آنتالیا

لنگرگاه قدیمی آنتالیا که در فرورفتگی صخره ها واقع شده است مجموعه ای زیبا ازبوتیک ها، کافه های زیبا، بازار و قایق های زیبایی است که برفراز مدیترانه به زیبایی می درخشد. این بندر امروزه فضایی آرام وتفریحات قایقرانی لذت بخشی دارد که به سختی می توان تصور کرد روزگاری یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی آنتالیا بوده است. اما در واقع از قرن دوم تا نیمه قرن بیستم میلادی این بندر، مرکز تجارت و رفاه این منطقه بوده است.

این روزها برای خرید به آنتالیا بیایید و زمانی که دارید قهوه می نوشید غروب خورشید را تماشا کنید.

3 - آنتالیا موزیم

معرفی 10 جاذبه توریستی برتر آنتالیا

اگرعلاقمند به تاریخ ترکیه هستید، این موزه عالی را از دست ندهید. این موزه نمونه هایی خیره کننده از حفاری های سواحل ترکیه را به نمایش می گذارد. مجموعه های این موزه به شکل موردی به نمایش درآمده است که تاریخ غنی و پیچیده ترکیه را بسایر ساده و قابل فهم می کند. بخش بزرگ باستان شناسی از عصر برنز تا دوره بیزانس را با تاکید بر خربه های این منطقه ارائه می دهد.

4 – ییولی میناره

معرفی 10 جاذبه توریستی برتر آنتالیا

مهم ترین اثر تاریخی آنتالیا ییولی میناره است که سلطان علاء الدین کیقباد سلجوقی آن را ساخته است. ییولی میناره نمادی از معماری دوران سلجوقی است. این مسجد که در قرن 14 مورد حمله قرار گرفته، امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. ییولی میناره درست کنار دروازه ورودی کاله به شهر قدیمی قرار گرفته است.

روبروی مسجد میناره، برج ساعت آنتالیا قرار دارد و در کنار مسجد قبرهایی مربوط به قرن 14 میلادی به چشم می خورد.

5- هادریان گیت

معرفی 10 جاذبه توریستی برتر آنتالیا

هادریان گیت یکی از درهای اصلی ورودی منطقه کالیسی است. بیشتر دیوارهای هلنیستیک و رومی در بخش شرقی شهر قدیمی حفظ شده اند. هادریان گیت مهم ترین و دیدنی ترین آنها است. هادریان گیت در سال 130 میلادی به افتخار امپراطور هادریان بنا شده  و با برج ها و مجسمه های زیبای مرمری تزئین شده است. وقتی دارید در آرشه ها راه می روید همزمان به سقف نگاه کنید تا سقف های قوسی که خوب حفظ شده ند را ببینید.

6- رومن فورترس (هیدیرلیک کالیسی)

معرفی 10 جاذبه توریستی برتر آنتالیا

 این قلعه استوانه ای شکل 14 متری در گذشته مشرف به بندرقدیمی بوده و احتمالا برای دیده بانی یا به عنوان فانوس دریایی کاربرد داشته است. رومن فورترس یا قلعه رومی ها در گوشه کارا علی اوغلو پارک قرار دارد. برای دیدن غروب خورشید به قلعه بروید و از آن بالا دورتادور بندر قدیمی و پارک را تماشا کنید.

پارک خودش اولین مقصد پیک نیک شما است ، مکانی آرام و پر از گل که استرس شهر را از بین می برد. زمانی که در پارک هستید هر کاری محلی ها انجام می دهند شما هم انجام بدهید و دم غروب به گشت و گذار بروید. کافه ها هم برای خوشگذرانی عاالی هستند.

7- اسپندوس

معرفی 10 جاذبه توریستی برتر آنتالیا

مهم ترین دلیل گردشگران تاریخ دوست از بازدید آنتالیا بازدید اسپندوس است که حدود 47 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است. یک تئاتر رومی در این مکان باستان شناسی قرار داشته ودر حال حاضریکی از برترین جاذبه های گردشگری ترکیه است. روزهای باشکوه این شهر باستانی طی قرن های دوم و سوم بوده است، در همین دوره بیشتر خرابه هایی که امروز مشاهده می کنیم ساخته شده اند.

تئاتر بازسازی شده است و 1500 نفر گنجایش دارد . بقیه مکان ها بیشتر خرابه است و احتمالا برای کسانی جالب است که اشتیاق زیادی به گشت و گذار و تماشا دارند. اگر وقت کافی ندارید اما مشتاقید تا جایی که امکان دارد دیدنی های منطقه آنتالیا را ببینید، تورهای  آسپندوس، پرگ و ماناوگات واترفال این امکان را برایتان فراهم می کند که سه تا از بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا را در یک روز ببینید. با این تورها از خرابه های رومی آسپنداس و پرگ بازدید می کنید، وارد آسپنداس شوید، نهار بخورید و ساعاتی را دور از هتل خود بگذرانید.

8- ترمسوس

معرفی 10 جاذبه توریستی برتر آنتالیا

اسپنداس را همه گردشگران می شناسند اما ترمسوس که در 34 کیلومتری شمال غربی آنتالیا قرار دارد کمتر شناخته شده است. نه یونانی ها توانستند به این شهر تسلط یابند و نه رومی ها، چون مردم ترمسوس با قدرت از استقلال خود دفاع کردند. بقایای این شهر باستانی به خوبی محافظت شده اند و در دامنه های پیچ در پیچ پراکنده اند. از دیدن زیبایی مناظر ترمسوس دهانتان باز می ماند.

 کفش مناسب بپوشید و آب کافی همراه دااشته باشید تا بتوانید همه جا را خوب بگردید و کشف کنید. از دیدن خیابان پر از ستون و و آپر اگورا شگفت زده می شوید . تئاتر را هم از دست ندهید و جاده های سرازیری شگفت انگیز کوه های توروس.

9- پرگ

معرفی 10 جاذبه توریستی برتر آنتالیا

 شهر پرگ با خیابان هایی با ستون های زیاد و و معابد نیمه ویران شکوه تاریخی گذشته را برایتان تداعی می کند. اینجا زمانی مرکز پامفیلیای باستانی بوده است، که تحت سلطه حکومت یونان و سپس روم قرار گرفته است. ویرانه های پرگ حدود 17 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد و گردشگران کمتری را جذب می کند. پس به پرگ بیایید و استادیوم سنگی ، سالن تئاتر، دروازه هلنیستیک و آکروپلیس را در آرامش ببینید.

10 - اولیمپوس و چیمارا

معرفی 10 جاذبه توریستی برتر آنتالیا

روستاهای اولیمپوس و شیرالی، خواهران دوقلویی هستند که در 84 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا قرار دارند، در خط ساحلی دوست داشتنی نزدیک خرابه های شهر قدیمی اولیمپوس که متعلق به مردم لیسیا بوده است. چیمارا شعله های آتش طبیعی دارد که از بالای صخره های سنگی می درخشد و مثل خرابه ها یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شود. اولیمپوس شب ها زنده و پرشور است و بین بک پکر ها محبوب و دوست داشتنی است. شیرالی اما ، آرام و ساکت است و تمام تفریحاتش ساحلی است. هر دو این مکان ها مناسب تعطیلات ساحلی برای کسانی است که دنبال جایی عالی و دور از تفریحگاههای توریستی ترکیه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز