خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران خبر داد:

کاهش ۲۰ درصدی ذرات معلق هوای تهران

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۳۳

شهردار تهران با اشاره به کاهش آلودگی هوا در تهران گفت: در سال ۹۷ موفق شدیم، ۲۰ درصد از ذرات معلق هوای تهران بکاهیم‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنفرانس بین‌المللی حفاظت از میراث قرن بیستم با عنوان از معماری تا منظر  با حضور پیروز حناچی شهردار  تهران، محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران و جمعی از مسئولان بین المللی صبح امروز در باغ نگارستان برگزار شد.

حناچی در این کنفرانس با تبریک روز معمار  اظهار داشت: من امروز از موضعی که در هیات علمی دانشگاه تهران دارم با شما صحبت می‌کنم‌. اگر بتوانیم تغییرات را به درستی مدیریت کنیم در عمل به حفاظت میراث کمک کرده‌ایم. امروزه شهرها در حال تغییرند و امر حفاظت در اینگونه مواقع  معنی پیدا می‌کند. تمامی شهرهای تاریخی ما شامل تغییرات مثبت و نفی در میراث فرهنگی خود خواهند شد.

وی ادامه داد:بعد از انقلاب صنعتی بسیاری از شهرها توسعه پیدا کردند و در ادامه آن رشد صنعت باعث شده شهرهای تاریخی مثل اصفهان و شیراز بیش از ظرفیت‌شان گسترش یابند.

شهردار تهران بیان کرد: توسعه بخش خصوصی، خروح صنعت از شهرها، عدم تمرکز و واگذاری قدرت از دولت‌های مرکزی به محلی باعث شده تغییرات عمده‌ای در شهرها پیش بیاید. خروج صنعت در شهرها اگر برنامه ریزی شده نباشد، علاوه بر اینکه یک فرصت است می‌تواند یک تهدید هم باشد.

حناچی اضافه کرد: تغییر رویکرد صنعت در شهرها را باید یک فرصت تلقی کنیم. اکنون دولت صنعت سیمان ری را به شهرداری تهران محول کرده است و امیدوارم این اقدام فرصت خوبی برای شهرداری تهران باشد.

او افزود: امروز ما صحبت از منظر فرهنگی و شهر تاریخی می‌کنیم و تمام عرصه‌های شهر تاریخی را مد نظر داریم. در این راستا ما در دانشگاه تهران علاوه بر ماموریت حفظ میراث، هدایت جریان‌های جدید را تقویت می‌کنیم.

شهردار تهران با اشاره به حفظ آثار خصوصی گفت: آثاری که در بخش خصوصی قرار دارند در معرض تخریب هستند و ما در شهرداری تهران با کمک به مالکین این واحدها کمک می‌کنیم تا این مکان‌ها حفظ و بازسازی شوند. همچنین یادآوری می‌کنم در سال ۹۷ موفق شدیم ۲۰ درصد از ذرات معلق هوای تهران بکاهیم‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز