خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی استان قزوین:

پیوستن ایران به کشورهای اوراسیا منجر به به تسهیل صادرات کالا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۰۱۵

رئیس اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: پیوستن ایران به کشورهای اوراسیا می‌تواند علاوه بر افزایش حجم مبادلات، به تسهیل صادرات کالا منجر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی بخشنده در نشست مشترک با سرمایه‌گذاران ایالت پنزا روسیه، با یادآوری ظرفیت های ایران در حوزه صادرات به کشورهای عراق و افغانستان افزود: سالانه حدود ۸۰ میلیون دلار صادرات به عراق انجام می شود که روسیه می تواند در حوزه بسته بندی کالا و ارسال آن به این کشورها از ظرفیت ایران استفاده کند.

وی اظهار داشت: پیوستن ایران به کشورهای اوراسیا می‌تواند علاوه بر افزایش حجم مبادلات به تسهیل صادرات کالا منجر شود.

بخشنده به حل مشکلات و قوانین گمرکی تاکید کرد و گفت: هر دو کشور نیازمند تسهیل و حل مشکلات گمرکی هستند تا افزایش مبادلات تجاری فراهم شود.

بخشنده به مبادلات تجاری بین ایران و اوکراین در حوزه مواد غذایی دام و طیور اشاره کرد و گفت: می‌توانیم این ظرفیت را به ایالت پنزا نیز منتقل کنیم و استان قزوین در این رابطه آمادگی لازم را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین خاطرنشان کرد: ما نیز می توانیم در کشور به صورت متقابل برای ایالت پترا نمایشگاه کالاهای تولیدی احداث کنیم و صحبت در این خصوص و اقدامات بعدی باید در نشست‌های بیشتری پیگیری شود.

قزوین جز پنج استان صنعتی جمهوری اسلامی است و ۲۳۰ تاجر و بازرگان فعال صادراتی دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز