خبرگزاری کار ایران

استاد راهنما و مشاور تحصیلی مطرح کرد:

4 رکن اصلی موفقیت در کنکور/ اجرا مهمتر از داشتن برنامه است

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۵۳۳

استاد راهنما و مشاور تحصیلی معتقد است موفقیت در کنکور 4 رکن اصلی دارد و آنچه از داشتن برنامه مهمتر است، اجرای دقیق برنامه درسی است.

به گزارش ایلنا، کنکور سراسری سال ۹۸ به تازگی برگزار شد و بسیاری از دانش آموزان که از سال یازدهم به دوازدهم آمدند، سال آینده باید خود را مهیای این رقابت تحصیلی کنند و از همین رو به دنبال یک برنامه دقیق و کار ساز تحصیلی هستند.

از همین رو با استاد موسوی که در علم مشاوره تحصیلی صاحب روش‌های موفق، جدید و مختص به خود است به گفت‌وگو نشستیم تا درباره رمز و راز موفقیت در کنکور با او صحبت کنیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید:

* به نظر شما یک برنامه تحصیلی خوب چه ویژگی دارد؟

اولین فاکتور که توجه خانواده و خود دانش‌آموز را می‌طلبد این است که کسی که به شما برنامه تحصیلی می‌دهد حتما خودش هم باید از اجرای دقیق برنامه مراقبت کند و هر شب و هر روز با گرفتن گزارش درسی و آنالیز گذارش مسیر را برای دانش آموز هموارتر کند. اگر شما همین الان جمله بهترین مشاوره تحصیلی را در کوگل سرچ کنید یکسری اسم به شما ارائه می دهد که اینها هم پول خوبی از شما می‌گیرند و هم برنامه می‌دهند اما خودشان اجرای برنامه را پیگیری نمی‌کند و این کار را به افراد تیم‌شان محول می‌کنند و این برای دانش آموزان خطرناک است .

* شما هم برنامه دانش آموزان را پیگیری می کنید؟

بله همه کسانی که با من به صورت تخصصی در ارتباط هستند می دانند که خودم شخصا پیگیر اجرا شدن برنامه هستم و برای اینکه با مشکل وقت مواجه نشوم تعداد دانش آموزهای تخصصی را زیاد نمی‌کنم.

ساعت خواب و استراحت یک برنامه تحصیلی باید چطور باشد؟

خوب این بستگی به شرایط و زمان بندی دارد اما به طور کلی باید ابتدا هر زمان که نیاز به استراحت بود استراحت کنند و در زمانبندی مشخصی که از مشاور تحصیلی دریافت می کنند به صورت پلکانی زمان استراحت کاهش یابد و زمان مطالعه اضافه شود.

* بسیاری معتقدند موفقیت در کنکور ۳ رکن اصلی دارد؛ خواستن خود دانش آموز، منابع و مشاور ، نظر شما چیست؟

درست است ولی کامل نیست، یک رکن ۴ هست و آن تست زیاد زدن است. شاید بگویید این نکته در منابع گنجانده شده ولی معتقدم به اندازه کافی نیست و دانش آموز باید تست‌های بیشتری را تحت نظارت مشاور مرور و تحلیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز