خبرگزاری کار ایران

بازگشت به کارِ کارگران ابنیه فنی زاگرس/ مطالبات به زودی پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۳۴۰

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن زاگرس اعتراض صنفی خود را با وعده دریافت بخشی از معوقات مزدی به پایان بردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ابنیه فنی راه‌آهن زاگرس که در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۵ تیرماه در واکنش به معوقات مزدی خود در مقابل ایستگاه اندیمشک دست به اعتراض صنفی زده بودند، روز گذشته به کار خود بازگشتند.

از قرار معلوم مسئولان شرکت پیمانکار وعده پرداخت بخشی از مطالبات کارگران را داده‌اند.

به دنبال این اقدام مسئولان، تمامی کارگران با اعتماد به وعده پیمانکار و به امید پرداخت مطالبات صنفی‌شان طی روزهای آینده به کار خود بازگشتند.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما مشخص شدن وضعیت مطالباتمان است که این اتفاق به دلیل تاخیر در ارایه به‌موقع صورت وضعیت‌های مالی پیمانکار رخ داده است.

کارگران اظهار داشتند: در حقیقت این دولت است که باید از طریق تامین بودجه طرح‌های عمرانی؛ به این مشکل پایان دهد. این مسئله تنها مربوط به شرکت پیمانکاری ما و دیگر پیمانکاران نیست.

این کارگران با بیان اینکه دولت حقوق کارگران و سایر هزینه‌های پیمانکاران به صورت اوراق اسناد خزانه به پیمانکار پرداخت می‌کند اما این اوراق فروش نمی‌رود، اظهار داشتند: دولت باید اعتبارات ریلی را برای تامین امنیت راه‌آهن کشور تا حدی بالا ببرد که کارگران خطوط ابنیه فنی که وظیفه نگهداری و مراقبت از خطوط ریلی را در همه نقاط کشور برعهده دارند، نگران دریافت مطالبات مزدی حداقلی خود نباشند. در عین حال دولت نباید از پیمانکارانی که توان مالی کافی برای نگهداری خطوط ریلی و حقوق کارگران ندارند، در این حوزه استفاده کنند.

آنها در پایان متذکر شدند: ما جدا از مزد معوقه، مشکلات دیگری در زمینه امنیت شغلی، پرداخت بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی داریم که امیدواریم به زودی مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز