خبرگزاری کار ایران

دوماه حقوق و بخشی از عیدی کارگران ابنیه فنی راه‌آهن «جنوب شرق زاهدان» پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۹۸

منابع کارگری از پرداخت نشدن دو ماه حقوق و بخشی از عیدی بیش از ۴۰۰ کارگر خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق زاهدان خبر می‌دهند.

کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق زاهدان به خبرنگار ایلنا گفتند: به جز تعویق حقوق فروردین و اردیبهشت ماه و بخشی از عیدی، بن ماه رمضان و پاداش عید فطر ما پرداخت نشده است. در عین حال سوابق بیمه‌ای تعدادی از کارگران با مشکل روبرو شده است.

به گفته این کارگران؛ آنها درحالی مطالبات مربوط به دو ماه حقوق و بخشی از عیدی خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند که همه کارگران ابنیه فنی شاغل در سایر مناطق ریلی، حقوق فروردین ماه خود را به همراه سایر مزایای جانبی و بن رمضان دریافت کرده‌اند.

طبق ادعای کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق، جدا از مطالباتی که کارگران از پیمانکار فعلی طلبکارند پیمانکار پیشین هم هنوز با آنها تسویه حساب نکرده‌ است.

به گفته کارگران این مطالبات مربوط به سال‌های ۹۳ تا پایان ۹۵ می‌شود. آنها طی این سه سال بخش از مطالبات خود را از کارفرمای شرکت پیمانکاری طلبکارند، مطالباتی که بین ۴ تا ۵ میلیون تومان ارزش دارد و شامل حق سنوات، حق مرخصی، اضافه‌کاری و غیره می‌شود.

طبق اظهارات کارگران جنوب شرق زاهدان، پیمانکار فعلی نیز جدا از آنکه زیر بار پرداخت بدهی‌های پیمانکار پیشین نمی‌رود، بیمه تکمیلی و سختی کار کارگران را هم پرداخت نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز