خبرگزاری کار ایران

علی دارابی خبر داد؛

تولید برنامه‌ برای معرفی استعدادها و راه‌اندازی شبکه‌ استان تهران

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۵۳۸

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما ضمن اعلام اینکه توجه به هنرمندان استان‌های مختلف در دستور کار امور استان‌هاست، گفت: ما این آمادگی را داریم که بر اساس همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌هایی را در جهت معرفی استعدادهای استان‌های مختلف تولید و پخش کنیم.

علی دارابی (معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا سیمای استان‌ها برای معرفی استعداد‌های استان‌های مختلف، برنامه‌ای همچون تولید و پخش تله تئاترهایی از آثار هنرمندان استان‌ها از تلویزیون را دارد، گفت: دومین جشنواره پویانمایی هجدهم تا بیست تیرماه برگزار می‌شود و باید به این موضوع اشاره کنم که در این رویداد نیز قرار است از تعدادی از هنرمندانی که در حوزه کارهای عروسکی تئاتر فعالیت کردند، تقدیر به عمل آید. همین موضوع نشان می‌دهد که توجه به هنرمندان استان‌های مختلف برای ما مهم بوده و بر همین اساس در جشنواره پیش رو از هنرمندان بومی استان کرمانشاه ‌تقدیر می‌شود.

 برنامه‌هایی برای معرفی استعدادهای استان‌ها تولید می‌شود؟

دارابی ادامه داد: به طور کلی عمده جشنواره‌هایی که در استان تهران و پایتخت برگزار می‌شود، به هنرمندان شهرستان‌ها توجه نمی‌کند. به این ترتیب امتیاز بزرگ جشنواره‌های معاونت استان‌ها این است که توجه به هنرمندان بومی و هنرمندانی که از پایتخت فاصله دارند، را جزو سیاست‌های اصلی خود می‌داند و به آن عمل می‌کند. علاوه بر این نیز ما به دنبال این مطلب هستیم که بتوانیم حمایت لازم از این استعدادها را انجام دهیم.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در ادامه اظهار داشت: به نوعی تئاتر مادر همه هنرها بوده و ما با وزارت ارشاد نیز در این باره وارد گفتگو شدیم و امیدواریم که دوستان ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مایل به این همکاری باشند و بتوانیم در ادامه چنین مجموعه‌هایی را برای حمایت لازم از هنرمندان استان‌های مختلف رونق دهیم.

وی افزود: البته در حال حاضر موضوع بودجه و اعتبار،  مشکل اصلی ما برای کار است. چون در عین حال که مسئله تئاتر عمدتا برای بخش غیر دولتی و خصوصی است؛ از طرف دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی هماهنگی آن است. در نهایت از همینجا نیز از مسئولان محترم وزارت ارشاد برای همکاری با سیمای استان‌ها دعوت کرده و اعلام می‌کنم که ما آمادگی داریم که با همکاری یکدیگر برنامه‌های مشترکی را در حوزه معرفی استعداد‌های استان‌های مختلف تولید کنیم.

درباره زمان پخش برنامه‌های گردشگری هنوز به نتیجه نرسیدیم/ تبلیغات و اطلاع‌رسانی کم بوده است

دارابی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره پخش سه ساعت برنامه در حوزه گردشگری که پیش از این وعده آن داده شده بود، اظهار داشت: ما در حال حاضر بیشتر از سه ساعت برنامه درباره گردشگری داریم ولی درباره نحوه پخش آن در کنداکتور در حال بحث هستیم. یعنی هنوز به نتیجه نرسیدیم که آیا سه ساعت برنامه گردشگری را در یک زمان خاص که همه می‌دانند پخش کنیم یا اینکه آن را در ۲۴ ساعت توزیع کنیم.

وی در ادامه گفت: قرار شده تا دوستان ما در شبکه شما طرح خود را برای این موضوع بیاورند تا در تابستان که به نوعی اصلی‌ترین زمان برای گردشگری است، برنامه‌ریزی درستی برای پخش برنامه‌های آن انجام گیرد. در نهایت به زودی نتیجه این موضوع را اعلام خواهیم کرد. البته لازم است بیان کنم که در حال حاضر بیشتر از سه ساعت برنامه در حوزه گردشگری از شبکه شما پخش می‌شود. ولی متاسفانه تبلیغات ما کم بوده که باید آن را بیشتر کنیم و اطلاع‌رسانی بهتری را در این زمینه انجام دهیم. این ایراد به ما وارد بوده و شخصا خود من هم آن را به دوستان شبکه شما اعلام کردم.

شبکه پنج شبکه استان تهران نیست/ به دنبال راه‌اندازی شبکه‌ای برای استان تهران هستیم

دارابی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره راه‌اندازی شبکه استانی تهران توضیح داد: شبکه پنج سیما شبکه استان تهران نبوده و زیر نظر معاونت سیما مدیریت می‌شود. به نوعی ما دنبال این هستیم که اگر مسئولان استان تهران ازجمله استانداری و مقاماتشان، مثل بقیه استان‌ها کمک کنند، شبکه استانی تهران را راه‌اندازی کنیم چراکه باید بدانیم مردم استان تهران فقط در شهر تهران نیستند و شهرهای دیگر استان هم نسبت به این موضوع مطالبه دارند. بر این اساس امیدوارم این موضوع تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز