خبرگزاری کار ایران

نماینده پناهندگان سازمان ملل متحد خبر داد:

هفته آینده سفرای کشورهای اروپایی به مشهد سفر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۵۹۸

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران و نماینده این کمیساریا در دفتر مشهد با معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی، در این دیدار با بیان اینکه شهر مشهد دارای قداست ویژه ای بوده و به عنوان پایتخت معنوی ایران مطرح است، افزود: ایران طی 40 سال گذشته پناهگاه خوبی برای پناهندگان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی خدمات استان برای اتباع خارجی و ایرانی یکسان است، اضافه کرد: از زمان حضور آمریکایی ها شاهد چند برابر شدن تولید مواد مخدر در افغانستان هستیم و از طرف دیگر به دلیل عدم وجود زیرساخت های عمرانی و اجتماعی و امنیت در این  کشور،تردد اتباع غیر مجاز این کشور در ایران افزایش پیدا کرده اند.

وی اذعان کرد علیرغم مشکلات در همه حوزه ها خدمات خوبی به اتباع افغانی داده شده است که از جمله آن می توان به 450 هزار نفر دانش آموز افغانی اشاره کرد که به صورت رایگان خدمات آموزشی دریافت می کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: ماهم از همدلی با سازمان های بین المللی حمایت می کنیم و امیدواریم  این تعامل باعث ارائه خدمات مطلوب تری به جامعه پناهندگان شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: علی رغم همه هزینه های سنگینی که در ایران برای پناهندگان می شود اما کمک های بین المللی به کشور بسیار ناچیز است برای همین انتظار داریم متناسب با نوع خدمات این کمک ها تعریف شوند.

وی در همین راستا افزود: بسیاری از خدمات رایگان کشور به پناهجویان مورد غفلت بوده و اطلاع رسانی نمی‌شود لذا انتظار داریم این خدمات درست و به اندازه خودش به جامعه بین المللی منعکس شود. 

جعفری در انتها افزود: فقط در سه ماهه اول سال جاری 70 هزار تبعه افغانستانی غیرمجاز که از سایر استان ها توسط پلیس دستگیر و به خراسان رضوی اعزام شده بودند نهایتا از مرز دوغارون از کشور طرد شدند.

در ادامه نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران که برای فراهم کردن مقدمات سفر آتی سفرای کشورهای اروپایی به مشهد به این شهرستان سفر کرده است گفت: در حال حاضر مشارکت ما با هم بیشتر از هر زمان دیگر لازم بوده و باید تقویت شود چون تعداد بسیار زیادی از پناهندگان در مشهد زندگی می‌کنند.

ایوو فریسن ضمن بیان این که تعامل بیشتر از هر زمان دیگر اهمیت دارد گفت:هفته آینده که سفرای کشورهای اروپایی به مشهد سفر می کنند فرصت بسیار خوبی هست که از تعامل و همکاری ها در جهت مطلوب استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز