خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه‌ای صورت گرفت؛

توضیحات مدیریت دانشگاه بناب درباره خبر ایلنا

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۴۲۰

در پی انتشار خبری پیرامون مشکلات دانشگاه بناب حوزه ریاست این دانشگاه با ارسال نامه ای توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، در متن ارسالی که به امضای حسین پیری رئیس دانشگاه بناب رسیده، آمده است: احتراماً به استحضار می‌رساند؛ در تاریخ 07/ 04/ 98 خبری با عنوان «اخراج ۱۲ نفر از کارمندان قراردادی دانشگاه بناب/ شرایط کاری دشوار و اقدام به خودکشی یکی از کارکنان» در آن خبرگزاری منتشر شده که مستدعی است مطابق قانون نسبت به انعکاس جوابیه‌ ذیل اقدام فرمائید.

1- افراد تعدیل شده دانشگاه (12 نفر) قرادادی نبودند بلکه نیروهای شرکتیِ تحت پوششِ پیمانکار بودند که به دنبال اتمام قرارداد پیمانکار نیروهای شرکتیِ دانشگاه بناب در پایان اسفندماه ۱۳۹۷، قرارداد مذکور به مدت ۳ ماه در سال ۱۳۹۸ تمدید شده و در پایان خرداد ماه ۱۳۹۸ کل قرارداد به پایان رسیده. قرارداد پیمانکار نیروهای شرکتی دانشگاه بناب در سال 97 شامل ۳۷ نفر بوده که با توجه به برنامه راهبردی مصوبه هیات امنای دانشگاهها و مشکلات شدید مالی دانشگاه  مناقصه جدید با کمتر از 37 نیروی شرکتی برگزار شد؛ علیهذا این موضوع در مورد کارکنان قراردادی دانشگاه مطرح نبوده است.

لازم به ذکر است که بر اساس قوانین و مقررات، دانشگاه بناب هیچگونه تعهدی در مورد استخدام نیروهای شرکتی نداشته و همچنین به اطلاع می‌رساند که قرارداد جدید پیمانکار نیروهای شرکتی بر اساس قوانین و مقررات بوده و هرگونه شائبه دخالت امور سیاسی و سلیقه ای در این مورد صحت ندارد.

2- شخصی که در مقابل سر در دانشگاه، قصد خودسوزی داشت، یکی از کارمندان رسمی است که به علت تخلف اداری از طرف هیات تخلفات استان در دوران سرپرست سابق دانشگاه حکمی صادر گشته بود که اخیراً پس از صدور رای قطعی، رای صادره به نامبرده ابلاغ شد و نامبرده پس از اطلاع از متن رای صادره قصد خودسوزی در مقابل سردر دانشگاه را داشت که با دخالت همکاران انتظامات دانشگاه موضوع ختم به خیر شد و این امر هیچ ارتباطی با تعدیل نیروهای شرکتی پیمانکاری ندارد.

برخلاف خبر زاویه دار فوق که از یک جریان سیاسی خاص مستقر در شهرستان بناب تغذیه می‌شود تا دانشگاه بناب را به حاشیه بکشاند و از رسالت اصلی خود باز بدارد؛ دانشگاه بناب و غالب اساتید و کارکنان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه در کمال آرامش و با تمام قوا در سنگر علم و دانش به خدمت زیر پرچم جمهوری اسلامی می‌پردازند و اقدامات اخیر دانشگاه تماماً بر مبنای قوانین و مقررات و در چارچوب مصوبات قانونی بوده و التزام به قانون برای همگان امری ضروری است و بدیهی است اصلاح رویه‌های اداری و چابک‌سازی سیستم اداری موجب بهبود خدمت رسانی به دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه بوده و باعث پیشرفت دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز