خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

چالش در شوراها به دلیل عدم شناخت به جایگاه و قوانین شوراهاست

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۶۳۶

شورایی که دغدغه مند برای مردم باشد راحت تر می توان مسائل را باز گوکند.

فرماندار مرکز استان گفت: چالش ها و آسیب های مرتبط با شوراها ناشی از عدم آگاهی و شناخت شوراها ازجایگاه، قوانین و مقررات حوزه کاری شان می باشد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، جواد واحدی در نشست با اعضای شورای شهرستان و روسای شورای بخش بر ارتقا جایگاه قانونی شوراهاتاکید نمود وابراز داشت: جایگاه شورا در قرآن و قانون اساسی اصل ششم، هفتم و ۱۰۰ قانون اساسی به صراحت در خصوص جایگاه شوراها و نحوه فعالیت شوراها اشاره شده است.

واحدی اظهار داشت: اعضای شورا از برگزیدگان مردم و بسیار صمیمی تر و نزدیکتر ازسایرین برای مراجعه کنندگان به شوراها هستند و بیش از همه مسئولین مشکلات مردم را حس می کنند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه مردم به شورا به عنوان امین می نگرند و نسبت به حل مشکلات و معضلات خوش بین هستند. ابراز داشت: منطقی کردن این انتظارات به همراه جدیت و تلاش اعضای شوراها و هماهنگی مدیران دستگاههای اجرایی درون شهری و یکپارچه نمودن آنها با مدیریت شهری و در نهایت حرکت تدریجی به سمت مدیریت واحد شهری می تواند موفقیت شهرداریها و شوراها و دهیاران را تضمین نماید.

نماینده عالی دولت تصریح نمود: در حال حاضر، شوراها در ارتباط با سازمانها، نهادها و ارگانهای درون شهری با مشکلات زیادی روبرو هستند. این مشکلات در ناهماهنگی های آنها با وظایف و اختیارات شوراها ست.

فرماندار شهرستان ساری با تاکید بر این مطلب که اعضای شورا باید با شناخت به جایگاه و قوانین خود که شورا تصمیم گیرنده و ناظر است یادآور شد: دستگاههای اجرایی باید احساس کنند که مردم از طریق شورا بر آنها نظارت دارند. رسالت شورا در قانون اساسی معین شده است و دستگاههای اجرایی و شهرداریها مسئول اجرا هستند و شورا ها باید بر عملکرد همه دستگاهها نظارت داشته باشند نه فقط بر عملکرد شهرداریها

وی ادامه داد: شوراها باید پایبندی به قانون را اولویت اصلی کار خود قرار بدهند که لازمه این کار این است که شوراها با هر نگاهی که داشته باشند باید تخطی از قانون را خط قرمز کار خود قرار بدهند.

واحدی تاکید کرد: عملکرد شورای شهرستان باید به دور از هر گونه محله گرایی باشد وصادقانه به کار خود ادامه دهد.

فرماندار ساری، آسیب های مرتبط با شوراها را ناشی از عدم آگاهی شوراها از قوانین و مقررات حوزه کاری شان عنوان کرد و متذکر شد: که با آموزش لازم خصوص قوانینی که قانونگذار وضع کرده است باید این مشکل را مرتفع نمود.

وی، استفاده شوراها از هسته های مشاوره، متخصصین، ائمه جمعه، فرهنگیان و… را امری ضروری دانست که می تواند موجب موفقیت شوراها گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان در پایان خاطر نشان کرد: شورایی که دغدغه مند برای مردم باشد راحت تر می توان مسائل را باز گوکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز