خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می دهد ؛

آمار بالای همسرآزاری در خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری /افزایش 8 درصدی حوادث ناشی از کار در استان

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۸۳۴

مدیرکل اداره پزشک قانونی خراسان رضوی گفت:حوادث ناشی از کار در مقایسه با سال قبل 8 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید آریا حجازی با اعلام این خبر گفت: در سال۹۷، ۲۴۲۵ حادثه کار در استان خراسان رضوی رخ داد که نسبت به سال ۹۶، افزایش ۸ درصدی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر میانگین همسر آزاری در خراسان رضوی ، ۱۵۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که نسبت به میانگین کشوری رقم بالاتری است.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته ۹ هزار پرونده همسر آزاری در پزشکی قانونی خراسان رضوی شکل گرفته است که هشت هزار و ۲۰۰ مورد آن مربوط به زن آزاری و ۸۰۰ مورد آن مربوط به مرد آزاری بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: بیشتر همسر آزاری‌ها که منجر به ضرب و شتم می‌شود توسط مردان به زنان وارد می‌شود و این نوع همسر آزاری‌ها ۹۰ درصد از معاینات همسر آزاری در پزشکی قانونی خراسان رضوی را در بر می‌گیرد.

حجازی افزود: مرد آزاری یا "همسر آزاری معکوس" که در آن زن به مرد صدمه وارد می‌کند کمتر از ۱۰ درصد از گزارش‌های همسر آزاری پزشکی قانونی خراسان رضوی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: همسر آزاری‌ها در زمره معاینات نزاع قرار می‌گیرد که در سال گذشته ۵۳ هزار پرونده نزاع در پزشکی قانونی خراسان رضوی رسیدگی شده است که حدود ۴۰ هزار مورد از آن مربوط به درگیری‌ها و بقیه سایر نزاع‌ها نظیر همسر آزاری، کودک آزاری و خود زنی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: بر طبق تحقیقات جهانی از هر سه زن در دنیا یک نفر مورد همسر آزاری واقع می‌شود که آمار ایران در این زمینه نسبت به جهان در سطح پایین‌تری قرار دارد.

حجازی از تدوین لایحه‌ای در مقابله با خشونت علیه زنان توسط قوه قضائیه با عنوان "تأمین امنیت زنان در برابر خشونت" خبر داد.‌

اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی با ۲۳ مرکز در ۱۹ شهرستان خراسان رضوی سالانه به ۱۶۰ هزار پرونده در چهار بخش معاینات،کمیسیون ‌ها، آزمایشات و تشریح رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز