خبرگزاری کار ایران

در اصفهان؛

نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۰۸۳

نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی در اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی صبح امروز با حضور نمایندگانی از ۲۰ کشور در هتل کوثر اصفهان آغاز شد.

مجمع مجالس آسیایی به عنوان بزرگ‌ترین مجمع بعد از IPU که بین المجالس جهانی است، در سطح منطقه‌ای و قاره‌ای است که ۵۶ پارلمان را پوشش می‌دهد و از میان آنها ۴۲ کشور به صورت عضو دائم و ۱۴ کشور عضو ناظر هستند.

این نشست با حضور نمایندگانی از کشورهای آسیایی مانند ایران، افغانستان، بنگلادش، کامبوج، قبرس، اندونزی، عراق، اردن، لبنان، پاکستان، سوریه، ترکیه، ویتنام و قطر تا فردا پنجشنبه در اصفهان برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی گفت: این نشست، چند دستور کار مهم دارد از جمله هشت پیش نویس قطعنامه که توسط اعضا مورد بحث قرار می‌گیرد و در نهایت به تصویب می‌رسد که پس از تصویب در نشست شورای اجرایی مجمع در ترکیه باید به تصویب برسد و در پایان سال جاری میلادی که ریاست مجمع از ترکیه به پاکستان منتقل می‌شود، نهایی خواهد شد.

محمد رضا مجیدی افزود: مجمع چهار کمیته فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی و توسعه پایدار، سیاسی و اداری- مالی دارد؛ که در سال چهار کمیته برگزار می‌شود.

کمیته سیاسی بین المجالس آسیا از مهم‌ترین کمیته‌های مجمع است و قطعنامه‌های مختلفی را درباره مسائل آسیا از جمله تقویت صلح، حکمرانی خوب، شیوه‌های پارلمانی مؤثر و ایجاد رفاه از طریق دوستی و همکاری در این نشست در دستور کار قرار دارد.

اتحادیه بین‌المجالس IPU)‎) یک مؤسسه بین پارلمانی است که در سال ۱۸۸۹ توسط فردریک پسی فرانسوی و رندال کرمر انگلیسی تأسیس شد. این اولین نهاد انجمن ثابت برای مذاکرات چند جانبه سیاسی بود. در ابتدا این نهاد مختص نمایندگان پارلمان بود اما بعد به یک سازمان بین‌المللی برای مجالس کشورهای مختلف تبدیل شد.

مجالس ملی ۱۷۸ کشور عضو آی پی یو و ۱۲ مجمع پارلمانی منطقه‌ای اعضای وابسته هستند. این نهاد یک عضو ناظر ثابت در مجمع عمومی سازمان ملل دارا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز