خبرگزاری کار ایران

صندوق بین‌المللی پول: چین و آمریکا به جنگ اقتصادی پایان دهند

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۶۵۹

جنگ اقتصادی آمریکا و چین عواقب ناخوشایندی برای دو کشور و همینطور اقتصاد جهانی داشته است. صندوق بین المللی پول خواستار پایان یافتن این نزاع اقتصادی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، صندوق بین‌الملل پول در یک گزارش از قدت‌های جهانی به ویژه چین و آمریکا خواسته است هر چه سریع‌تر به جنگ اقتصادی پایان دهند.

در این گزارش آمده است: «جنگ اقتصادی صرفا منحصر به طرفین درگیر نمی‌شود و عواقب بد آن به دیگر کشورها نیز سرایت خواهد کرد. این مهم است که چین و آمریکا به توافقی مستحکم بر سر تنش‌های موجود برسند.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قرار است طی چند روز آینده با «شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری چین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در اوزاکا ژاپن دیدار و گفت‌وگو کند.

«ویلبر راس» وزیر تجارت آمریکا اعلام کرده است  که دونالد ترامپ آمادگی این را دارد در صورت عدم دستیابی به توافق با چین بر سر سه هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی تعرفه اعمال کند. وی همینطور سعی در کم‌اهمیت جلوه دادن این توافق داشت.

در ماه می آمریکا با اعمال تعرفه‌های مجدد ۲۵ درصدی تنش‌ها را بین دو کشور افزود. این در حالیست که چین اعلام کرده است که در اقدامی بر ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی تعرفه اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز