خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه در افتتاحیه رادیو عدالت مطرح کرد؛

مدیر مالی شرکت پتروپارس قصد خروج از کشور را داشت که دستگیر شد/ پول‌ در حساب است

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۵۴۴

آیین افتتاح رادیو عدالت عصر امروز در استودیو شماره 29 ساختمان شهدای رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با هفته قوه قضاییه آیین افتتاح رادیو عدالت عصر امروز در استودیو شماره 29 ساختمان شهدای رسانه با حضور حمید شاه‌آبادی (معاون صدا)، حسن گروسی (معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صداوسیما) و غلامحسین اسماعیلی (سخنگوی قوه‌قضاییه و رییس کل دادگستری استان تهران) برگزار شد.

ابتدای این مراسم حمیدرضا صحراگرد (مدیر شبکه رادیویی عدالت) به تشریح اهداف و برنامه‌های این شبکه در ده روز آتی پرداخت و از اهمیت عدالت و بالا بردن آگاهی مردم نسبت به آن سخن گفت.

غلامحسین اسماعیلی (سخنگوی قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان تهران) نیز با تشکر از دست‌اندرکاران ایجاد این شبکه رادیویی از اهمیت بالا بردن آگهی مردم نسبت به اقدامات قوه قضاییه سخن گفت.

وی همچنین در پاسخ به سوال درباره تخلفی که چندی پیش در وزارت نفت صورت گرفته، توضیح داد: این موضوع مربوط به یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت یعنی شرکت پتروپارس بوده است؛ به نوعی مدیر مالی این شرکت که در ماه‌های اخیر از سمت خود برکنار شده بود با کمک افراد دیگری را بخشی از فروش نفت به حساب یک صرافی ریخته که این مبلغ 25 میلیون یورو بود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این پول مدت زیادی در حساب فرد مورد نظر بوده و از سود آن نیز عده‌ای استفاده می‌کردند. مدیر مالی مذکور قصد خروج از کشور داشت که با توجه به اقدامات به موقع این امکان را پیدا نکرده و توسط ماموران دستگیر شده و همراه صراف مورد نظر دستگیر شده است. البته تحقیقات در مرحله اولیه صورت گرفته ولی اقدمات به موقع انجام شده و پول در حساب باقی است.

در ادامه این مراسم حمید شاه‌آبادی (معاون صدا) نیز درباره سیاست‌های رسانه در قبال رادیوهای تخصصی اظهار داشت: تردیدی نیست که در این فضای رسانه‌ای نقش رادیو یک نقش منحصر به فرد و ویژه است که می‌تواند در بازه‌های زمانی خاص تاثیرگذار باشد. ایامی که منتسب به قوه قضاییه است طبیعی بود که رادیو هم وظیفه‌ای در این خصوص دارد و به نوعی تاسیس رادیوهای مناسبتی با این هدف انجام می‌گیرد. علاوه بر این لازم است بگوییم علت این نامگذاری‌ها برای ایجاد فرصت بوده تا نقاط قوه قضاییه و مسایل مختلف آن بیان شود. به نوعی اگر هفته یا روزی به صورتی نامگذاری می‌شود هدف آن است که از آن اسم استفاده شده تا کشور یک قدم به جلو برود.

وی در ادامه بیان کرد: تاسیس رادیوهای مناسبتی نقشی است که رادیو در این موضوعات ایجاد می‌کند یعنی اگر ما هفته قوه قضاییه داریم بناست در این هفته موضوعات قوه قضاییه مورد بررسی قرار گیرد تا به نوعی به آن توجه شود. تجربه ثابت کرده ایجاد رادیوهای مناسبتی به این موضوع کمک می‌کند و رادیو عدالت نیز بر همین اساس شکل گرفته است.

معاون صدا در پایان گفت: قوه قضاییه نماد عدالت و تحکم احکام اسلام است و یکی از مهمترین مولفه‌های شناخت یک کشور و نامگذاری درست روی آن براساس سیاست‌های همین قوه شکل می‌گیرد. رادیو عدالت نیز بر همین اساس شکل گرفته است. به‌نوعی یکی از موضوعات مهم در این کار کاهش ورودی پرونده‌های قضایی است که رادیو هم با چنین اقداماتی در آن نقش داشته است. امیدوارم این رادیو نقش‌آفرین باشد و بتواند یک گام جدی در بخش قضایی کشور بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز