خبرگزاری کار ایران

بررسی وضع موجود بناهای تاریخی در کمیته تخصصی دبیرخانه شورای عالی میراث‌فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۴۱۹

جلسه کمیته تخصصی دبیرخانه شورای عالی میراث‌فرهنگی با موضوع جمع‌بندی گزارش وضع موجود بناها و اماکن تاریخی، آثار و اشیای فرهنگی از نظر امنیت و مخاطرات احتمالی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیته تخصصی دبیرخانه شورای عالی میراث‌فرهنگی با موضوع جمع‌بندی گزارش وضع موجود بناها و اماکن تاریخی، آثار و اشیای فرهنگی از نظر امنیت و مخاطرات احتمالی با حضور محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی) و رضا معصومی راد (مشاور رئیس سازمان و رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در محل دفتر معاونت میراث فرهنگی برگزار شد.

در این نشست که مدیران کل تعدادی سازمان میراث فرهنگی نیز حضور داشتند، موارد مطرح شده در این نشست به طور تخصصی مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

رضا معصومی راد (مشاور رئیس سازمان و رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در این نشست با اشاره به اهمیت آثار تاریخی و فرهنگی و اشیای تاریخی بر ضرورت صیانت و حفاظت از این بناهای تاریخی تأکید کرد.

موضوع مشارکت دستگاه‌های مختلف برای صیانت از آثار فرهنگی تاریخی یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود که اعضا بر تقویت مشارکت دستگاه‌های گوناگون از جمله شهرداری‌ها در این خصوص تأکید کردند.

محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی کشور) نیز در این نشست با اشاره به همکاری‌های بسیار خوب برخی از دستگاه‌ها در حوزه میراث فرهنگی و صیانت از آثار فرهنگی تاریخی گفت: در سال‌های اخیر شاهد همکاری‌های بسیار خوب شهرداری‌ها در خصوص صیانت از بناهای تاریخی در شهرها هستیم که در تهران و سایر شهرستان‌ها این روند به خوبی دنبال می‌شود.

او افزود: نگاه شهرداری‌ها به حوزه میراث فرهنگی تغییر کرده و خوشبختانه بالغ بر ۸۰درصد شهرداری‌های کشور در حوزه صیانت، مرمت و احیای آثار و بناهای تاریخی همکاری‌های بسیار خوبی با سازمان میراث فرهنگی دارند.

طالبیان سپس به موضوع تصویب طرح حمایت از مالکان و بهره برداران از بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: این طرح یک طرح بسیار عالی است که مجلس تصویب کرده و می تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات در حوزه میراث فرهنگی و ابنیه فرهنگی تاریخی باشد.

او خاطر‌نشان کرد: در صورت اجرای طرح، این طرح یک طرح موفق است که می‌تواند درهای جدیدی را در حوزه میراث فرهنگی باز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز