خبرگزاری کار ایران

شکست رکورد جهانی تعداد عمل در ۹ ساعت در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۸۷۷

سرپرست موسسه ملی خیریه مرهم گفت: در نیشابور از ساعت چهار بعدازظهر تا ساعت یک بامداد ۳۲ عمل را انجام دادیم که این رکوردی جهانی را ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، عبدالجلیل کلانتر هرمزی در نشست خبری در هتل امیران عنوان کرد: از سال ۸۶ پایه‌ریزی این اتفاق خیریه انجام شد و در اولین سفر به رامهرمز در سال ۸۷ صورت گرفت و امروز توانستیم با بیش از ۲۱ هزار ویزیت رایگان ناهنجاری‌های سروصورت، در ۲۵ سفر برسیم.

سرپرست موسسه خیریه ملی مرهم خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار عمل طی این ۲۵ سفر تاکنون انجام‌شده است و تا به امروز ۸۱ مریض در نیشابور زیر تیغ عمل رفتند.

کلانتر هرمزی یادآور شد: موسسه و گروه توانست این حجم از کار را در ایران انجام دهد، بزرگ‌ترین گروه خیریه و نیکوکاری پزشکی دنیا از نظر تعداد، تخصص، تنوع و تجهیزات دنیا امروز در نیشابور است و این موسسه خودجوش و وابسته به هیچ نهاد، ارگان و سازمانی نیست. 

کلانتر هرمزی با تاکید بر اینکه این موسسه هیچ شماره‌حسابی جهت دریافت کمک ندارد، افزود: دو شرکت هواپیمایی زاگرس و آتا تمام پروازهای این تیم خیریه را رایگان انجام می‌دهند و در بسیاری از شهرها رفت‌وآمد، غذا، اسکان و … بیماران رایگان و توسط مردم همان شهر پرداخت می‌شود، به این معنی که می‌شود با کمک خیرین کارهایی بزرگ انجام داد.

وی افزود: بیمارانی که در این برنامه عمل می‌شوند نه‌ تنها هزینه پرداخت نمی‌کنند بلکه داروهایشان هم رایگان پرداخت می‌شود.

کلانتر هرمزی با اشاره به عدالت سلامت و بردن به‌روزترین خدمات دنیا به دورترین نقاط ایران وظیفه ما است، افزود: این پزشکان و مرهم سرمایه‌های مردم ایران هستند و بعد از تأسیس این موسسه خیریه بیش از ۱۰۰ بنیاد خیریه سلامت در کشور آغاز به کار کرده است. 

سرپرست موسسه خیریه ملی مرهم چنین بیان داشت: ۸۰ درصد اعضای موسسه ملی مرهم زیر ۳۵ سال است. عاشق‌ترین، جوان‌ترین، افتاده‌ترین پزشکان در جمع ما هستند و به همین دلیل آینده مرهم نیز روشن است.

وی در ادامه با اشاره به عوامل محیطی مانند سیگار که یکی از دلایل مهم ضایعات پیش تولد من‌جمله شکاف لب و کام است، افزود: داروهای بی رویه در سه‌ماهه اول بارداری، برخی عفونت‌ها، مشروب و کوکائین عامل بسیار مهمی در ایجاد این بیماری است ناگفته نماند وراثت نیز تأثیرگذار است.

کلانتر هرمزی خاطرنشان شد: در سفر به نیشابور تا کنون ۲۰۰ بیمار به‌صورت حضوری و ۶۰۰ بیمار الکترونیکی ویزیت رایگان شده‌اند و همه مردم ایران می‌توانند با ورود به سایت موسسه مرهم، محل جراحی خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه گفت: دانشگاه نیشابور توانست زیرساخت‌ها را برای ما ایجاد کند که امروز در اینجا هستیم. جهرم، جیرفت، بوشهر، کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، خوزستان و جنوب تهران در نوبت هستند و هر شهری که زیرساخت‌های لازم را فراهم کند نوبت بعدی خواهد بود.

معاون موسسه ملی مرهم در این نشست چنین بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد از دردهای کمر مکانیکال است، یعنی با آموزش و آگاه سازی جامعه می توانیم از آسیب دیدن مردم و خارج شدن نیروی کار جلوگیری کنیم، اگر بتوانیم این افراد را آموزش دهیم در بحث درمان نیز صرفه جویی کرده ایم.

رحمت الله حافظی عنوان کرد: تاکنون در نیشابور ۳۵۰ نفر ویزیت، ۱۹ مورد نوار عصب و عضله، ۱۱۲ مورد آموزش ورزش به بیماران توسط فیزوتراپیست های تیم، ۱۹ تزریق مفصلی، ۱۱ ارجاع به پزشکان دیگر تا این لحظه داشته ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: تیم پزشکی موسسه مرهم به نیشابور افتخار دادند تا به همراه ۶۰ نفر از پزشکان متخصص در این شهر حضور یابند و به مردم خدمت‌رسانی کنند.

محسن عظیمی نژاد افزود: حدود دو سال قبل موضوع این برنامه مطرح شد و دعوت‌نامه‌ای از سمت دانشکده علوم پزشکی ارسال شد ولی به علت برخی مشکلات و محدودیت‌ها از جمله کمبود فضای درمانی و اتاق عمل این اتفاق به تأخیر افتاد و امروز با ایجاد زیرساخت‌ها شرایط فراهم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز