خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

صنایع تبدیلی و تکمیلی حلقه مفقوده زنجیره تولید در بخش کشاورزی بردسکن

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۵۷۶

فرماندار بردسکن بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، مجتبی شاکری در نشست با مشاور عالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی حلقه مفقوده زنجیره تولید در بخش کشاورزی شهرستان بردسکن است، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان می تواند ظرفیت تولیدی و اشتغال شهرستان را افزایش دهد.

وی عنوان کرد: علیرغم اینکه بردسکن در تولید محصولات باغی از جمله انجیر، انار و انگور رتبه های برتر استان را به خود اختصاص داده است ولی متاسفانه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی آن تاکنون کار خاصی صورت نگرفته است.

فرماندار بردسکن ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی  را یکی از نیازهای اساسی در این شهرستان دانست و گفت: راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی در محصول انگور در منطقه ترشیز در واقع حمایت از بخش کشاورزی است.

وی این حرکت را کار بسیار ارزشمندی درراستای رونق تولید و اشتغال بیان کرد و گفت: شهرستان بردسکن 12 هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی دارد و با توجه به سطح زیر کشت بیش از 19 هزار هکتار محصولات باغی ضرورت دارد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان ایجاد شود.

شاکری با بیان اینکه بروز حوادث از جمله سیل، سرمازدگی، زلزله و خشکسالی اجتناب ناپذیر است، گفت: حقیقتا دولت حمایت و نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و فعالان عرصه تولید دارد، اما تنها راه پرداخت بخشی از خسارات وارده بیمه کردن محصولات کشاورزی است.

وی بر بیمه کردن محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه دولت یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار به عنوان یارانه کشمش به هزار و 821 نفر از باغداران منطقه اختصاص داد که امید است استارت اولیه احداث کارخانه فرآوری محصول انگور در یکی از شهرستان‌های بردسکن و خلیل آباد که قطب انگور خراسان رضوی است زده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز