خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز علم و فناوری کشورهای غیر متعهد در گفت‌وگو با ایلنا:

دانشمندان ایرانی با همکاری یکدیگر نیازهای داخلی را تامین کنند/ تحریم‌های آمریکا می‌تواند موجب نوآوری‌ در ایران شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۱۰۹

رئیس مرکز علم و فناوری کشورهای غیر متعهد درباره تحریم‎های آمریکا گفت: برای حل مشکلات ناشی از تحریم‌ها باید گروهی از دانشمندان ایرانی گرد هم بیایند و افرادی که متخصص حوزه فناوری هستند و در این مسیر قرار دارند، در کنار هم و با همکاری هم برای حل مسائل داخل کشور یک سری راه‌حل و مسیر را ابداع کنند، تا از این طریق نیازهای داخل کشور را تولید و تامین کنند.

آمیناوا باندوپادیای رئیس مرکز علم و فناوری کشورهای غیر متعهد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اعمال تحریم‌های ناعالانه آمریکا نسبت به ایران گفت: از نظر من تحریم مساوی با محدودیت است، من چیزی که در خصوص تحریم‌ها دیده‌ام را به شما می‌گویم، وقتی یک جامعه دچار تحریم می‌شود، درگیر محرومیت خواهد شد، اما در این میان نوآوری‌ها هستند که در اینجا خودشان را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: وقتی شرایط جامعه یا کشور به جهت تهیه نیازها باز است، آن کشور یا جامعه به راحتی می‌تواند یک تکنولوژی را بخرد. در عین حال زمانی که شرایط جامعه برای تهیه نیازها بسته است و شما در تحریم‌ قرار دارید، خودتان خارج از محدوده فکر می‌کنید و تلاش دارید که به یک سری از نوآوری‌ها برسید.

رئیس مرکز علم و فناوری کشورهای غیر متعهد توضیح داد: اگر شما محدودیت نداشته باشید، می‌توانید هر وسیله‌ای که لازم دارید را به راحتی تهیه کنید، اما در شرایط تحریم حتی اگر پول هم بدهید، نمی‌توانید به راحتی آن چه که نیاز دارید را تهیه کنید، در اینجاست که باید دانشمندان گردهم بیایند تا مشکلات را حل کنند.

باندوپادیای در خصوص نقش دانشمندان ایرانی برای کمک به گذر از تحریم‌ها گفت: برای حل مشکلات ناشی از تحریم‌ها باید گروهی از دانشمندان ایرانی گرد هم بیایند و افرادی که متخصص حوزه فناوری هستند و در این مسیر قرار دارند، در کنار هم و با همکاری هم برای حل مسائل داخل کشور یک سری راه‌حل و مسیر را ابداع کنند، تا از این طریق نیازهای داخل کشور را تولید و تامین کنند.

رییس مرکز علمی فناوری کشورهای غیرمتعهد و سایر کشورهای در حال توسعه با اشاره به پیامدهای تحریم‌ها توضیح داد: حوزه تخصصی من علم و فناوری است، اما به نظرم وقتی فردی در محدودیت قرار می‌گیرد، خیلی از آپشن‌ها و شرایط دیگر را برای خودش ایجاد می‌کند.

باندوپادیای با اشاره به تحریم‌های پالایش آب در ایران و مشکلات موجود در این زمینه گفت: به عنوان مثال بحران آب و فلزات سنگین در آن باعث ایجاد یک سری مشکلات‌زیست محیطی شده است، در حال حاضر آمریکا و کانادا این راه‌حل را دارند که با پالایش آب، بحران‌های مربوط به آب را حل کنند و متاسفانه شما در ایران به دلیل وجود تحریم‌ها به این فناوری‌ها دسترسی ندارید، اما می‌توان از دانشمندان کشور استفاده کرد تا راه‌حلی برای پالایش آب ارائه دهند. باید راه‌حل  در داخل کشور درست شود و اتکا به بیرون وجود نداشته باشند.

وی اظهار داشت: طبق آن چیزی که از جراید و خبرها شنیده‌ایم، اگر تهدید و محدودیتی علیه شما هست، عاقلانه برای آن راه‌حل ایجاد کنند و به راه‌های منطقی برسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز