خبرگزاری کار ایران

آیت الله فلاحتی مطرح کرد:

بزرگترین مشکل جلوگیری از فرزندآوری است/ نیروهای با اراده و صاحب اندیشه انتخاب شوند

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۷۴۶

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار به کارگیری نیروهای با اراده، خلاق و صاحب طرح و اندیشه در بهزیستی استان شد و گفت: با توجه به آمدن نیروهای خلاق در بهزیستی گیلان افق ها را در این سازمان خوب و روشن می بینم.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه پیشگیری و توانبخشی دو بخش از کار توان فرسای این سازمان را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: یکی از مشکلات در موضوع پیشگیری نداشتن اطلاعات و آگاهی جامعه هدف بهزیستی براساس نظام سلامت است.

وی، ریزش ها در جامعه را معلول نبود آگاهی عنوان کرد و افزود: اگر تمام جامعه اسلامی از دانش و آگاهی لازم برخوردار باشند در بخش های سلامت عقیده، جسم، سیاسی، اقتصادی و … ریزش نخواهیم داشت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در اسلام بر توجه به سلامت جسم و روان انسان تاکید شده است، تصریح کرد: نداشتن آگاهی توسط جامعه هدف بزرگ ترین مشکل در بخش پیشگیری است.

آیت الله فلاحتی در ادامه بزرگ ترین مشکل در کشور به ویژه گیلان را جلوگیری از فرزندآوری دانست و بیان کرد: نقش فرزند در سلامت روحی و روانی خانواده ها موثر است.

وی، اجرای طرح کنترل جمعیت را ضربه سهمگینی به پیکر جامعه اسلامی در سال های گذشته عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه نظلام سلامت سن امید را در جامعه افزایش داده اما اکنون گیلان به طرف پیری حرکت می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در امر پیشگیری که هزینه کمی دارد کار تبلیغاتی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند آگاهی بخشی و تبلیغات در فرزندآوری به ویژه در گیلان که حائز رتبه آخر در کشور است، داریم.

آیت الله فلاحتی، نبود آگاهی در جامعه هدف را بزرگ ترین مشکل بهزیستی ذکر کرد و یادآور شد: از آقای نحوی نژاد به عنوان مدیرکل بهزیستی گیلان می خواهم همکاران خود را از بین انسان های با اراده انتخاب کند.

وی با تاکید بر انتخاب همکاران فعال و نوآور توسط مدیرکل بهزیستی گیلان، اظهار کرد: همکارانی انتخاب کنید که در فکر و اندیشه نوآوری داشته باشند.

امام جمعه رشت بر انتخاب همکاران میدانی توسط مدیرکل بهزیستی گیلان تاکید کرد و افزود: چابک سازی و کوچک سازی در بهزیستی حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی، خواستار به کارگیری نیروهای با اراده، خلاق و صاحب طرح و اندیشه توسط مدیرکل بهزیستی گیلان شد و بیان کرد: با توجه به آمدن نیروهای خلاق در بهزیستی گیلان افق ها را در این سازمان خوب و روشن می بینم.

وی، گیلانی ها را مردمی فرهنگ دوست توصیف کرد و یادآور شد: معتقدم بستر خوبی در بهزیستی وجود دارد تا مشکلات را برطرف کرده و به اهداف مد نظر برسیم.

راه اندازی سامانه جامع فرزندخواندگی توسط سازمان بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در دیدار مذکور به ارائه خدمت به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر توسط این سازمان در کشور اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و روانی مزمن زیر پوشش بهزیستی هستند.

وحید قبادی دانا به پرداخت مستمری ماهانه به یک میلیون و ۵۰ هزار نفر خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی در کشور اشاره کرد و افزود: از تیر ماه سال ۹۷ دریافتی خانواده های مذکور براساس تعداد خانوار ۳ برابر شده است.

وی از زیر پوشش قرار گرفتن تعداد ۴۵۰ هزار خانوار دارای معلولیت های شدید بینایی، شنوایی، حرکتی، ذهنی و … توسط سازمان بهزیستی خبر داد و بیان کرد: تعداد ۲۵۰ هزار زن سرپرست خانوار را زیر پوشش سازمان بهزیستی داریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فعالیت سازمان بهزیستی تنها بر محور حمایت نیست، تصریح کرد: عمده فعالیت سازمان بهزیستی بر محور کمک اجتماعی و توانبخشی استوار است.

قبادی دانا با اشاره به اینکه ۲۶ هزار فرزند بی سرپرست و بد سرپرست زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰ هزار نفر در مراکز بهزیستی نگه داری می شوند و ۱۶ هزار نفر نیز در خانواده های جایگزین هستند و دولت ماهانه مبالغی را به آنها پرداخت می کند.

وی، راه اندازی سامانه جامع فرزندخواندگی به صورت کشوری را از برنامه‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و یادآور شد: امروز ثابت شده بستر خانواده برای فرزندان بهتر از مراکز نگه داری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز