خبرگزاری کار ایران

خواسته‌های ناشران آموزشی کشور از وزیر جدید آموزش و پرورش چیست؟

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۰۵

بازرس انجمن ناشران آموزشی واقعیت‌گرا بودن، دوری از حاشیه‌ها و تلاش برای شناسایی و رفع مشکلات را از جمله مواردی برشمرد که از وزیر جدید آموزش و پرورش انتظار می‌رود.

امین آصفی (بازرس انجمن ناشران آموزشی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش پس از استعفای سیدمحمد بطحایی (وزیر پیشین) به تشریح شرایط و خواسته‌های ناشران آموزشی کشور از وزیر جدید پرداخت.

آصفی با تاکید بر اینکه «مهم‌ترین خواسته این است که وزیر «واقعیت‌گرا» باشد یعنی واقعیات را ببیند و واقعی عمل کند.» گفت: انتظار داریم وزیر جدید آموزش و پرورش حاشیه‌ها را نبیند و با حاشیه واقعیات را کتمان نکند، مشکلات آموزش و پرورش را ببیند و بشناسد و برخورد صحیح و واقعی کند.

او با بیان اینکه «متاسفانه سیستم این وزارت بسیار مشکل دارد و رفع آن‌ها نیز بسیار سخت است» گفت: انتظار داریم و امیدواریم وزیر جدید این مشکلات را ببیند و برای حل آنها تلاش کند نه اینکه از حل آن فرار کند و بار مسئولیت آن را گردن اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مثل ناشران و مجموعه آموزشی خصوصی بیاندازد.

بازرس انجمن ناشران آموزشی تصریح کرد: انتظار داریم وزیر أموزش و پرورش قبول کند که فضای آموزشی ناکافی‌ست، زمان آموزشی ناکافی‌ست، تعداد و کیفیت معلم ناکافی‌ست، کتاب درسی و محتوای آموزشی ناکافی‌ست و... چراکه پذیرش این بدیهیات و تلاش برای بهبود آن بسیار مهم است. اما با امکانات موجود سیستم وزارتخانه و دولتی، به هیچ عنوان قابل حل نیست و باید مراکز خصوصی آموزشی، مدارس غیردولتی و خصوصا ناشران در این زمینه یاری‌گر وزارت پرهیاهوی آموزش و پرورش باشند.

آصفی با اشاره به اینکه «ناشران آموزشی کشور به غنی‌سازی آموزش و محتوا کتاب درسی کمک شایانی کرده و خلاءهای سیستم موجود را پر می‌کنند.» گفت: ناشران آموزشی علاوه بر تولید محتوای آموزشی در حجم‌ها و کیفیت‌های مختلف در زمینه مدرسه‌سازی، تجهیز مدارس، تجهیز کتابخانه‌ها و اهدای کتاب و... به مراکز آموزشی و حتی زندان‌ها و اماکن و شهرهای مستحق و سیل زده و زلزله زده نیز به صورت رایگان و خودجوش فعالیت دارند و این امر را در راستای رسالت آموزشی و فرهنگی خود می‌دانند.

او تصریح کرد: انتظار داریم وزیر جدید از پتانسیل این ناشران آموزشی در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و حتی مالی این وزارتخانه استفاده کند و به جای مقابله و جدل با این طیف فرهنگی از هم‌افزایی با آنان بهره‌های مفیدی ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز