خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

امسال 160 بانوی خراسانی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۰۸۷

معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال 160 نفر از بانوان استان خراسان به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند.

فهیمه سروری به خبرنگار ایلنا در نیشابور درباره اعتبارات تخصیص داده شده به بانوان چنین عنوان کرد: سال 97 کل اعتبارات ورزشی بالغ بر 2میلیارد تومان در اختیار توسعه ورزش بوده است و از این محل به هئیت های ورزشی تخصیص پیدا کرد و امیدواریم در سال 98 این مبلغ افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال اعتبارات در حوزه همگانی تخصیص یافت و در حوزه قهرمانی بسیار اندک اختصاص پیدا کرده است. 

سروری در این خصوص اظهار کرد: رویکرد اداره کل ورزش و جوانان و مدیر کل مبنی بر این است که کل اعتبارات ورزشی جذب شده در حوزه آقایان و بانوان باید به حالت تساوی تقسیم شود و هراعتباری که به  هئیت های ورزشی اختصاص داده شد، جدا از آن  اعتبارات تخصصی باید 50 درصد برای بانوان باشد. 

وی با اشاره به تعداد باشگاه های خصوصی در کل استان خراسان عنوان کرد: در سطح استان بالغ بر 1200 باشگاه خصوصی فعال است که از این تعداد در حوزه مشترک بانوان و آقایان بیش از 800 باشگاه به بانوان مجوز داده شده است و با استقبال انجام شده تا پایان سال رشد 15درصدی خواهیم داشت. 

وی در خصوص جایگاه زنان در ورزش کشور گفت: علت گاهی کم رنگ شدن این مسئله، وجود زیر ساخت ها در گذشته بوده است و کم توجهی به حوزه ورزش بانوان بلکه در هر حوزه ای ورزش محجور واقع شده بود اما اکنون خوشبختانه با کسب عناوین بسیار خوب نگاه مسئولین را به سمت ورزش بانوان بیشتر سوق داده است. 

وی با تاکید بر سلامت زنان در جامعه چنین عنوان کرد: با توجه به زندگی ماشینی و تغذیه نادرست زنان در جامعه تهدید می‌شوند، نیمی از جامعه بانوان هستند و اگر بانوان زمانی از وقت خود را در ورزش بگذرانند فضای سالم و ایمن تری را در خانواده برای خود و اعضا خانواده ایجاد خواهند کرد.

  وی ادامه داد: اگر قبل به ورزش بانوان توجهی نمی شد به خاطر این بوده که سلامتی مطرح و مد نظر نبوده است و این باعث شده اکنون ورزش بانوان مورد توجه بیشتری واقع شود و خوشحالیم در حال حاضر در اعزام ها به مسابقات تفاوتی بین زن و مرد قائل نمی‌شوند.

حمید گرمابی نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه نیز گفت: ورزش بانوان در کشور ایران سال ها مظلوم واقع شده است.

وی افزود: اگر سرمایه گذاری درست در حوزه ورزش بانوان انجام می‌شد  بانوان بیش از این در مسابقات می درخشیدند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه بانوان با وجود تمام کمبودها همچنان مدال آور و افتخار آفرین هستند و هر ریالی که در ورزش بانوان هزینه شود قطعا از هزینه های بهداشت و درمان کم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز