خبرگزاری کار ایران

در مراسم تودیع ومعارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح شد؛

سیاسیون در کار دانشگاه علوم پزشکی دخالت نکنند/ بدهی 21 میلیارد تومانی بیمارستان شهید جلیل

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۴۶۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از سیاسیون این استان خواست تا برگشتن دانشگاه به مسیر اصلی خود در کار مدیران جدید این دانشگاه دخالت نکنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج،پرویز یزدان پناه در مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بدهی تجهیزاتی بیمارستان هایی که در این استان به تازگی افتتاح شده اند حدود 42 میلیارد تومان است.

وی با تشریح کامل وضعیت کنونی بدهکاری های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج حدود 174 میلیارد تومان کسری تراز در پایان سال 97 داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه این موضوع نشان دهنده این است که دانشگاه دارای مشکلات جدی است و باید همه  کمک کنند تا مدیران دانشگاه بتوانند جلوی ریخت و پاش ها را بگیرند، افزود : با همکاری های مستمر باید بتوانیم کنترل منابع را داشته تا خدمات موردنیاز مردم را به آنها ارائه دهیم.

یزدان پناه با برشمردن مشکلات اساسی که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اکنون وجود دارد، ادامه داد: خیلی از پروژه ها در این دانشگاه راه اندازی و افتتاح شده اما به بهره برداری نرسیده و برای مردم قابل قبول نیست که برای پروژه ای 300 میلیارد تومان هزینه شود ولی خدمات به مردم ارائه ندهد.

وی گفت: بیمارستان شهید جلیل یاسوج همین الان حدود 21 میلیارد تومان بدهی تجهیزاتی دارد و برای اینکه به بهره برداری برسد حدود 35 میلیاردتومان دیگر نیز نیاز به تجهیزات جدید دارد.

این مسئول دانشگاهی با اشاره به افتتاح برخی دیگر از پروژه های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: برخی پروژه های دیگر نیز افتتاح شده‌اند اما عملا بهره برداری وجود ندارد مانند مرکز غربالگری سرطان، بیمارستان باشت و زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج.

یزدان پناه گفت: مشکل دیگر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جذب نیروهای مازاد برنیاز در دانشگاه بدون رعایت ضوابط قانونی و بدون تامین منابع مالی است که لازم می دانم همین جا هم به دوستان سیاسی و هم به حوزه های دانشگاهی اعلام کنم  دانشگاه حداقل در شش ماه آینده هیچ‌گونه جذب نیرویی نخواهد داشت .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: مشکل دیگری که اکنون در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وجود دارد این است که خیلی از پروژه های دانشگاه  و پروژه ها  بلاتکلیف اند.

وی مسئله دیگر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را مربوط به مطالبات و معوقات پزشکان و کارکنان این دانشگاه عنوان و اظهارداشت: برخی بیمارستان های استان مانند بیمارستان دهدشت 22 ماه است و در یاسوج 14 ماه است که مطالبات خود را دریافت نکرده اند و این موضوع باعث نارضایتی کارکنان و پزشکان شده است.

این استاد دانشگاه با برشمردن اولویت های که برای مدیریت جدید دانشگاه پیش بینی شده و آنان مصمم بر اجرای آن هستند،خاطرنشان کرد: ما مصمم هستیم با حمایت وزیر، استاندار و جامعه دانشگاهی اجرا بکنیم که چند مورد را عرض می کنیم.

یزدان پناه گفت: پایبندی به قانون و قانون مندی در تمامی حوزه های دانشگاهی، یعنی دوستان درنظر بگیرند که زیاد حوزه های سیاسی و حوزه های دیگر در کار دانشگاه دخالت نکنند( کف مرتب حضار) و اجازه بدهند خود دانشگاهیان مشکلات خودشان و مردم را حل بکنند.

وی برنامه محور بودن دانشگاه را دومین برنامه پیش بینی شده برای مدیران جدید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه باید براساس یک برنامه حرکت کند و به جایی برسد که دانشگاههای نسل سوم یا دانشگاه کارآفرین باشد و فارغ التحصیلان دانشگاه بتوانند وارد بازار کار شوند که دانشگاه نیازی به استخدام های خدماتی و این چنینی نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اولویت قرار دادن طرح های پژوهشی کاربردی را اولویت بعدی مدیران جدید این دانشگاه ذکر و اظهارداشت: گسترش رشته های تکمیلی و دستیاری برای دانشگاه،  تکمیل و راه اندازی کامل پروژه های افتتاح شده و درحال احداث از دیگر برنامه های اولویت دار این دانشگاه است.

یزدان پناه گفت: اگر قراراست پروژه‌ای افتتاح شود باید در زمان قابل قبولی به بهره برداری رسانده و در اختیار مردم قرار دهیم.

در این مراسم پرویز یزدان پناه جایگزین اورنگ ایلامی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز