خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در تامین مواد اولیه مشکل دارند

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۲۹

وزیر بهداشت گفت: تولید کنندگان تجهیزات پزشکی انتظار نداشته باشند به محصول بی‌کیفیت مجوز دهیم.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، ضمن اشاره به جایگاه تجهیزات پزشکی در نظام سلامت، افزود: تولید کنندگان تجهیزات پزشکی انتظار نداشته باشند به محصول بی کیفیت مجوز دهیم.

وی ضمن بیان اینکه به مطالبات تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی و دارو واقف هستیم، اظهار داشت: درها را به روی تأمین کنندگان باز می‌گذاریم و گره‌ای بر گره‌های قبلی نمی زنیم. سعی داریم به کسی رانت داده نشود و باجی از کسی خواسته نشود اما هیچ گونه رانتی نیز نه به واردات و نه به تولید کنندگان داخلی نمی‌دهیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما با داشتن منابع محدود، باید قدرت چانه زنی بر سر قیمت‌ها را داشته باشیم، زیرا نمی‌توانیم تا ابد به بیمه‌ها فشار بیاوریم که سه برابر قیمت جهانی از تولید کننده داخلی خرید کنند.

تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در تامین مواد اولیه مشکل دارند

مجید روحی، رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی نیز در این مراسم از رشد ۲۰ درصدی حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه امسال ایران هلث خبر داد و افزود: با فرایند بسیار دشوار تأمین قطعات و مواد اولیه مواجه هستیم.

وی، خواستار حذف فرآینده های طاقت فرسا در تأمین ارز مورد نیاز تولید تجهیزات پزشکی شد و گفت: هزینه‌های ۳۰ درصدی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کمرشکن است.

روحی ادامه داد: ما انتظار داریم در دوران جنگ اقتصادی، سختگیری‌ها بر تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کمتر شود.

وی با عنوان این مطلب که با هیئت امنای ارزی برای خریدهای راهبری به توافق رسیده‌ایم، افزود: تولیدکنندگان داخلی در برخی تجهیزات، مواد مصرفی و ابزارها تا ۱۰۰ درصد نیاز داخلی را تأمین می‌کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، شعار اصلی نمایشگاه امسال ایران هلث را تولید صادرات‌گرا عنوان کرد.

صادرات ۳۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی در سال ۹۷

حسین صفوی، مدیرکل تجهیزات پزشکی ضمن بیان اینکه روز به روز در تولید تجهیزات پزشکی در حال رشد هستیم و به تکنولوژی محصولات پیچیده‌تر دست پیدا می‌کنیم، افزود: برخی محصولات تجهیزات پزشکی به عنوان تکنولوژی برتر دنیا در ایران تولید می‌شود و ایران جزو معدود کشورهای تولید کننده برخی تجهیزات پزشکی است.

صفوی با اشاره به این مطلب که در سال گذشته حدود ۳۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی از ایران صادر شد، گفت: برای واردات و تولید تجهیزات پزشکی، در سال گذشته حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ واحد تولیدی تجهیزات پزشکی داریم که واجد استاندارد CE اتحادیه اروپا هستند و واحدهای تولیدی بسیاری اقدام کرده اند که این گواهینامه را اخذ کنند تا تجهیزات پزشکی تولیدی خود را به سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی صادر کنند.

صفوی، از تحریم‌های ظالمانه به عنوان مانع رسیدن به اهداف وزارت بهداشت برای صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی نام برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز