خبرگزاری کار ایران

جزئیات حادثه آتش‌سوزی در حرم حضرت معصومه(س)

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۰۷۰

حادثه آتش‌سوزی در بخشی از حرم حضرت معصومه(س) شنبه شب و پس از نماز مغرب و عشاء رخ داد که تلفات جانی و مالی نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حادثه آتش سوزی در حرم حضرت معصومه(س)، ساعت 21 و 30 دقیقه شنبه شب (۱۸ خرداد ۹۸) و پس از نماز مغرب و عشاء، در محل قسمت ورودی درب شماره ۵ حرم مطهر اتفاق افتاد که خوشبختانه تلفات جانی و مالی نداشته است؛ سه تن از مسئولان مربوطه هم جزئیات این حادثه را تشریح کردند.

* خسارتی به ساختمان حرم حضرت معصومه(س) وارد نشد

حجت الاسلام جواد بهشتی پور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل حرم حضرت معصومه(س) به خبرنگار ایلنا در قم، گفت: ساعاتی بعد از نماز مغرب و عشا در راهروی جنب درب ۵ حرم، که تعدادی از کارتن‌های سجاده ای نماز، که برای ایام شلوغ از جمله عید فطر، نماز ظهر عاشورا و ... تهیه شده بود، به احتمال زیاد به دلیل نوسانات برق، دچار حریق شد که خیلی سریع توسط مسئولان بخش ایمنی و فنی و مهندسی حرم مطهر، اقدامات اولیه صورت گرفت و مشکل مرتفع شد؛ بعد هم مأموران آتش‌نشانی وارد عمل شدند و خیلی سریع اطفاء حریق صورت گرفت و هیچ خسارت جانی و مالی هم به کسی وارد نشده است.

وی اضافه کرد: به صحن و ساختمان حرم حضرت معصومه(س) هم هیچ خسارت مالی وارد نشد؛ هیچ کس هم زخمی نشده است؛ یعنی سرعت عمل خیلی بالا بود و اصلا قبل از آمدن مأموران آتش نشانی، همکاران ما در قسمت ایمنی و فنی مهندسی حرم مطهر، اقدامات لازم را انجام و جلوی زبانه کشیدن آتش را گرفته بودند.

*استقرار ۲ آمبولانس اورژانس قم در محل آتش سوزی

مهدی فراهانی سخنگوی اورژانس قم (مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم) نیز به خبرنگار ایلنا گفت: ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شروع آتش سوزی در حرم حضرت معصومه(س) بود که دو دستگاه آمبولانس مستقر در حرم حضرت معصومه(س) خود را به نزدیکترین محل آتش‌سوزی رساندند و خوشبختانه هیچ مصدومیت و یا مسمومیت به دلیل تنفس گاز و دود ناشی از آتش سوزی نداشتیم.

* اعزام ۶ واحد عملیاتی و ۲۰ آتش نشان به محل آتش سوزی

حمید کریمی مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان قم نیز به خبرنگار ایلنا در قم گفت: در ساعت ۲۱:۴۷ دقیقه امشب(شنبه ۱۸ خرداد ۹۸) حادثه آتش‌سوزی حرم حضرت معصومه(س) به آتش‌نشانی قم اعلام شد که همکاران ما در ساعت ۲۱:۴۹ دقیقه یعنی ۲ دقیقه بعد از اعلام اولیه، به محل مورد نظر رسیدند؛ و آتش سوزی هم در ساعت ۲۲:۴۱ یعنی حدود یک ساعت پس از وقوع، تمام شد.

وی با بیان این که ۶ واحد عملیاتی و ۲۰ نفر نیروی آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند، گفت: خوشبختانه خسارتی به خود حرم وارد نشد و فقط کارتن های نماز که در محلی، انبار شده بودند، آتش گرفته بود؛ و خسارت جانی و مصدومیت هم برای هیچ کس به وجود نیامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز