خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان باغستان های سنتی قزوین خبر داد:

عملیات علف زنی باغات با مالکیت خصوصی به عهده باغداران است

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۱۴۰

مدیرعامل سازمان باغستان های سنتی شهرداری قزوین گفت: هر ساله مساحتی بیش از 100 هکتار از حاشیه راه های دسترسی، معابر عمومی چون نسیم شمال و جاده های داخل باغستان سنتی قزوین توسط این سازمان علف زنی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمید رحمانی گفت: امسال، طبق روال سال های پیش، عملیات علف زنی مکان های عمومی باغستان سنتی قزوین، از دو هفته گذشته آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان باغستان‌های شهرداری خاطرنشان کرد: این سازمان به هیچ وجه اجازه ورود به باغات با مالکیت خصوصی را ندارد و عملیات علف زنی این نواحی به عهده باغداران است.

وی با بیان این که سالانه بیش از 300 میلیون تومان اعتبار برای علف زنی باغستان سنتی هزینه می شود، ادامه داد: علاوه بر بحث مالکیت خصوصی باغستان سنتی قزوین، وسعت باغات انجام این عملیات را توسط سازمان باغستان غیرممکن می کند، زیرا به اکیپ های عملیاتی و بودجه زیادی نیاز دارد.

رحمانی اظهار کرد: امسال دومین سال پیاپی است که به دلیل سرمازدگی، باغستان قزوین محصول ندارد و این سبب شده که باغداران از انجام عملیات باغداری خودداری کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آتش سوزی روز گذشته در محدوده مالکیت خصوصی باغستان صورت گرفت و با حضور سازمان آتش نشانی و سازمان باغستان های شهرداری قزوین مهار شد.

وی گفت: امسال با توجه به حجم بالای علف در باغستان احتمال آتش سوزی افزایش پیدا کرده، از این رو کارگاه آموزشی با همکاری سازمان آتش نشانی برای آشنایی باغداران با روش های جلوگیری و مهار آتش در باغستان ترتیب داده شده است که به زودی برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان باغستان سنتی شهرداری گفت: وجود افراد متفرقه در باغستان و وجود زباله هایی چون شیشه و آهن در باغستان آتش سوزی را تشدید می کند و باغداران باید نسبت به حذف آن ها اقدام کنند.

رحمانی اظهار کرد: خودروهای گشت سازمان در باغستان مستقر هستند و در صورت بروز آتش سوزی اقدام لازم را انجام می دهند. شهروندان نیز در صورت مشاهده آتش سوزی به سرعت به سازمان باغستان و یا سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین اطلاع رسانی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز