خبرگزاری کار ایران

میامی میزبان سیزدهمین جشنواره گردشگری دشت شقایق­‌های کالپوش

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۱۱۶

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: سیزدهمین جشنواره گردشگری "سفر به دشت شقایق‌های کالپوش" جمعه هفدهم خرداد ماه برگزار می‌‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدمحمدصادق رضویان (سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی) با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره گردشگری "سفر به دشت شقایق های کالپوش" گفت: این جشنواره از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ در روستای حسین آباد کالپوش بخش کالپوش شهرستان میامی برگزار می‌­شود.

وی افزود: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، موسیقی سنتی و بازدید از مناطق نمونه گردشگری از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

رضویان هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی گردشگران با جاذبه‌های طبیعی شهرستان میامی به ویژه مناطق نمونه گردشگری عنوان کرد.

بخش کالپوش در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی واقع است. این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا با ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار مزارع زیرکشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل‌داری، در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل شقایق، در شهریور ماه با گل‌های آفتابگردان و با مناظر زیبا پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش خوش‌ییلاق و پارک ملی گلستان از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

راه دسترسی به این منطقه طی کردن راه فرعی میامی به کالپوش است؛ جنگل‌های کالپوش و دیم‌زارهای منطقه کالپوش در حوزه استحفاظی استان سمنان و آبریز شمالی کشور (حوزه آبریز سد گلستان) واقع شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز