خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

نبود آگاهی کافی شهرداران استان از اعتبارات اوراق تسویه

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۲۷۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: شهرداران نسبت به اوراق تسویه آگاهی کافی ندارند و لازم است که فرمانداران با تشکیل نشست‌هایی برای توجیه شهرداران اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فرخزاد روز چهارشنبه-8خردادماه- در نشست با شهرداران استان قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: بازآفرینی شهری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید با کیفیت انجام شده و مورد توجه شهرداران قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، انجام عملیات بازآفرینی شهری در استان قزوین مطلوب نیست و شهرداران باید نسبت به انجام آن نظارت و رصد کافی داشته باشند.

وی اضافه کرد: شهرداران با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه اعتبارات باید از ظرفیت اوراق تسویه که حمایت های خوبی از آن وجود دارد، استفاده کنند.

فرخزاد اظهار داشت: در سال ۹۶ اعتباری نزدیک به ۳۶۰ میلیارد ریال و در سال ۹۷ نزدیک به هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از طریق اوراق تسویه برای استان تامین شد که متاسفانه از بین شهرداری‌ها فقط شهرداری قزوین توانست ۱۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار را جذب کند.

این مسئول به نقش پررنگ اوراق تسویه اشاره کرد و گفت: از طریق اعتبارات اوراق تسویه می‌توان مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرد و شهرداران می‌توانند برای حل مشکلات شهرها از این اوراق استفاده کنند.

فرخزاد تصریح کرد:متاسفانه شهرداران نسبت به این اوراق تسویه آگاهی کافی ندارند و لازم است که فرمانداران با تشکیل نشست‌هایی برای توجیه شهرداران اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه سخنان خود به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان پرداخت و گفت: در سال جاری باید برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید اقدامات لازم برای رونق اقتصاد گردشگری در حوزه شهرداری‌ها همواره مورد توجه قرار گرفته و برنامه منسجمی در این خصوص ارائه شود.

استان قزوین دارای ۲۵ شهرداری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز